از پلاسکو تا هواپیمای اوکراینی!

توییتروریسم دولتی چه کسی را نشانه رفته است؟

تیم سپاه‌زدای ستاد ریاست‌جمهوری همچنان بیکار نیست و "حسام‌الدین آشنا" به بهانه اصابت غیر عمد هواپیمای اوکراینی، حملاتی را به سمت سپاه گسیل داشته است.

سرویس سیاست مشرق – رئیس جمهور روحانی در جلسه چهارشنبه گذشته هیئت دولت طی سخنانی در اشاره به اصابت غیر عمد هواپیمای اوکراینی گفت: در داستان هواپیما که داغ بزرگی برای همه ما بود، کل دولت، ملت و نیروهای مسلح ما عزادار شدند و به یک تعبیر ما هم ولی‌دم آنها هستیم.

او همچنین در اشاره به عذرخواهی رسمی صورت گرفته از مردم؛ با بیان اینکه نیروهای مسلح قدم اول را خوب برداشتند، تصریح کرد: جبران این حادثه این نیست که به عکس عمل کنیم و نیروهای مسلح تضعیف شوند، نیروهای مسلح را نیاز داریم و خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور کشورمان افزود: این قدم جبرانی به این نیست که این نیرویی که برای امنیت کشورمان نیاز داریم، تضعیف شود. راه این است که با هماهنگی بیشتر نیروهای مسلح به گونه ای به مردم و جهان اطمینان دهند که این حادثه قابل تکرار نخواهد بود.

به گزارش مشرق، روحانی این نکته را هم مورد تأکید قرار داده است که: "در همه این حوادث آن چیزی که باید در نهایت به دست بیاید، انسجام و هماهنگی ملی است و نتیجه نهایی نباید شکاف ملی باشد. "[1]

با وجود این سخنان رئیس‌جمهور روحانی، اما به نظر می‌رسد کسانی در زیر مجموعه او نظر دیگری دارند و در این تصوّر به سر می‌برند که فرصت انتقام‌گیری از سپاه پاسداران فرا رسیده است. همانطور که در ماجرای پلاسکو فرصت انتقام‌گیری از قالیباف فرا رسیده بود!

*توییتروریسم آشنا علیه سپاه/ علت عداوت تریبون‌های دولت با سپاه چیست؟

در این راستا باید به توییت‌های پیاپی حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور روحانی پس از حادثه اصابت غیر عمد هواپیمای اوکراینی اشاره کرد.

جایی که آشنا در اشاره به حادثه اصابت غیر عمد می‌نویسد: "آنچه خبر می‌پنداشتند دروغ بود. آنچه دروغ می‌پنداشتند خبر بود. ما –را- گول خوردیم. امان از پنهانکاری! "

این فرد همچنین با انتشار یک نظرسنجی توییتری در اشاره به صحبت‌های سردار حاجی‌زاده در رسانه ملی؛ این سؤال را مطرح کرد که: "از سخنان آقای حاجی‌زاده تا چه حد قانع شدید؟ " (جالب آنکه اکثریت شرکت‌کنندگان نیز اعلام کرده بودند که قانع شده‌اند!)

اظهارات سپاه‌زدای آشنا همچنین وقتی جالب‌تر می‌شود که به روزنامه ایران بعنوان ارگان رسمی دولت هم نگاهی بیاندازیم.

این روزنامه تیتر یکم روز یکشنبه گذشته خود را همنوا با برخی سلبریتی‌ها و عناصر مسئله‌دار برگزید و از عبارت تک‌کلمه‌ای "نابخشودنی" استفاده کرد.

ایران همچنین در صفحات داخلی خود گزارشی از سخنان سردار حاجی‌زاده منتشر کرد که در تیتر آن عبارت "خطای سکوت" و در زیر تیتر آن جمله "فرمانده هوافضای سپاه: هرقصوری هست به نیروهای مسلح برمی‌گردد" به چشم می‌خورد! [2]

تیم سپاه‌زدای ستاد ریاست‌جمهوری البته همچنان بیکار نیست و آشنا در توییت دیگری در واکنش تلویحی به حمایت‌های سوگواران حادثه هواپیمای اوکراینی از سردار حاجی‌زاده نوشته است:

«این جماعت عجیبند!...تلاش برای بیان حقیقت به مردم را "خیانت" و اعتراف به خطای سازمانی و غیر قابل کتمان را "شهامت" می‌نامند... د. با سر و صدای فراوان خواهان "عذرخواهی" و استعفای کسانی هستند که تقصیر و اطلاعی از ماجرا نداشته‌اند و "قهرمان سازی" از آنهایی که کوتاهی و پنهان‌کاری کرده‌اند.»

جالب است که مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در واکنش به یک اکانت توییتری که مدعیست آشنا به تازگی اظهاراتی علیه سپاه داشته، نیز نوشته است: "با دروغ و تهمت کارتان پیش نمی‌رود"!

* اصرار بر ساختن یک دو قطبی خطرناک از یک حادثه غیر عمد/ شاید نیّت آشنا خوب است...

درک مابه‌اِزای مفهومی این کنایه‌های ناتمام کار سختی نیست. اما چرا همین درک در ستاد دولت وجود ندارد!؟ و چرا اصرار بر ساختن یک دو قطبی خطرناک از یک حادثه غیر عمد دارند!؟

چرا باید شاهد این همه دشمنی با نیروهای جان بر کفی باشیم که در تابستان و زمستان مشغول کمک به مردم و دولت هستند و البته در جبهه تأمین امنیت مردم ایران نیز حاضر و آماده‌اند.

مگر اینکه آشنا و آشنایان آشنا در تریبون‌های دولت؛ پشت این کلمات و تیترها که هیچ هنری غیر از ساخت دوقطبی ندارند؛ منظورهای خوبی را دنبال می‌کنند اما کسی متوجه حسن نیت آنها نیست!

***

1_mshrgh.ir/1031599

2_ttp://www.iran-newspaper.com/newspaper/page/7253/2/532506/0

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان