ضرورت و اهمیت یاری رساندن به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان شماری از مردم سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایسنا بر ضرورت و اهمیت یاری رساندن به سیل زدگان تاکید کردند.

ضرورت و اهمیت یاری رساندن به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

دی ماه 98 با تلخی های فراوانی همراه بود که وقوع بارش های سنگین و سیلابی در شهرهای خاش، دلگان، چابهار، کنارک، نیکشهر، بنت، فنوج، سرباز، سراوان و غیره از همین تلخی ها بود، گرچه بارندگی ها رحمت و امیدآفرین و نشانه سرزندگی و نشاط در طبیعت خشکیده سیستان و بلوچستان هستند، اما برای مردم صبور و شاکر سیستان وبلوچستان خسارت به بار آورد.

بارش های سنگین و سیلابی اخیر در شهرهای سیستان و بلوچستان که منجر به وارد شدن خسارتهای جبران ناپذیری شده، سیل غم و نابودی زندگی مردم محروم را به دنبال داشته است.


جبران خسارت های ناشی از سیلاب نیازمند توجه ویژه دولت است، مردم ایران اسلامی با نگاهی انسانی و ایمانی با سیل همدلی به یاری هم نوعان و برادران و خواهران آسیب دیده سیستان وبلوچستان خود شتافتند، اما با تخریب انبوه منازل، اراضی کشاورزی، محل های کسب و کار و تجارت و تلف شدن دام ها چه می شود کرد؟


مردم سیستان و بلوچستان سالهاست در رنج نداری و محرومیت زندگی خود را به سر کرده اند، گرچه دولت و خیران نیک اندیش با همتی بلند به این مردم زجرکشیده کمک کرده و همچنان در صحنه آماده خدمت و ایثار و تقسیم شادی هستند، اما نیاز است برای پیشگیری از فاجعه انسانی و رونق دادن به اقتصاد و تولید و بهبود وضع معیشتی مردم بیش از پیش در این منطقه هزینه کند.


کریم بخش قلندرزهی از ساکنان شهرستان کنارک به ایسنا بیان کرد: سیلاب خروشان تمام باغات و زمین های کشاورزی و اکثر دام های مردم را در خود فرو برده و همین که مردم ما مورد لطف و رحمت پروردگار متعال قرار گرفته و در این سیلاب جان نداده اند، جای شکرش باقی است.


وی اظهار داشت: مردم ما بندگانی شاکر و صبور و در زندگی بسیار قانع هستند و با شرایط دشوار زندگی و کمترین امکانات سپاسگزار نعمت های الهی هستند و در این سیلاب گر چه تمام مال و سرمایه شان را از دست داده اند، اما حضور مردم مومن و مسلمان و انسان های نیک اندیش از سراسر ایران برای همه آسیب دیدگان قوت قلب بود و همین که مورد لطف و نوازش مردم نوعدوست و خیر کشورمان قرار گرفتند، جای قدردانی دارد، اما چشم انتظار نگاه مهربان دولتمردان هستیم تا خسارت های وارده را جبران کنند.


عبدالله رئیسی از شهروندان نیکشهری نیز گفت: خسارتهای بارندگی های سیل آسا وحشتناک و با حجم بسیار بالایی بوده که وقتی تخریب اراضی کشاورزی و باغات و منازل مردم را مشاهده می کنیم، به خوبی در می یابی که این مردم را خداوند با قدرت خودش زنده گذاشته و هم اینک از صفر باید شروع کنند.


محمد خاشی از ساکنان خاش هم بیان کرد: بارش های اخیر در سیستان و بلوچستان و شهرهای جنوبی گرچه موجب رحمت و نشانه حیات و آبادانی است، اما با نابودی زیرساخت ها و سرمایه های مردم، باید فقر و نداری مردم را انتظار بکشیم، زیرا حجم خسارت ها جبران ناپذیر است.


این شهروند سیستان و بلوچستانی افزود: اگر مسوولان در این شرایط دشوار به داد مردم نرسد، پس چه موقع می تواند، مشکلات و کمبودهای اقشار ضعیف و کم درآمد و زجرکشیده را درک کند.


خاشی اظهار داشت: از فرمانداری و هلال احمر و دستگاه های امدادی و خدمت رسانی انتظار است بهتر به یاری مردم محروم بشتابند که حقیقتا برای تهیه نان شب شان مانده اند، و می توان با توزیع سبد مواد غذائی و اقلام دیگر مردم را راضی و قانع کرد.


احمد هوت از ساکنان چابهار نیز گفت: مردم دشتیاری و پلان و سایر سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان به فضل الهی مورد لطف و نوازش مردم ایران قرار گرفته اند، دولت هم پای کار آمده و قول های خوبی داده اند که امیدواریم به این قولها و تعهدات پایبند باشند و در سریعترین زمان ممکن به فکر جبران خسارت ها باشند تا اندکی از غم و درد مردم آسیبب دیده کاسته شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان