گردشگری تلویزیونی با علیرام نوراییبه گیلان رسید

خبرگزاری تسنیم: بازیگر سریال‌های امنیتی تلویزیون این روزها در سری جدید "صبح بخیر ایران" ایرانگردی می‌کند؛ در سریال‌هایی همچون جاده چالوس، بزم آخر، هوش سیاه، محکومین، از یادها رفته، عملیات 125، از نفس افتاده، کمکم کن، مسافری از هند و شب آفتابی جلوی دوربین رفته است. دوربین فیلم‌های سینمایی همچون امپراطور جهنم، قلاده‌های طلا، یتیم‌خانه ایران، نفوذی، گرگ و میش، بازنده و گلوگاه شیطان نیز او را مقابل خود دیده‌اند. این روزها هم مشغول بازی در سریال "نفوذ" جواد شمقدری است و پیش از این هم در کارهای امنیتی مثل "گاندو" و "سارق روح" هم ایفای نقش کرده است. سارق روحی که احمد معظمی کارگردانی کرده و به چگونگی مقابله با گروه‌های شبه عرفانی و حلقه‌های شبه‌دینی جدید می‌پرداخت. این روزها آی‌فیلم سریال "سارق‌ روح" را روی آنتن خود دارد.

نام این بازیگر علیرام نورایی است که از سال 1375 فعالیت خودش را در زمینه تئاتر شروع کرد و سریال‌هایی مثل پول کثیف، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و جابر بن حیان را هم باید به کارنامه تلویزیونی‌اش اضافه کرد. بازیگری که فارغ از فضای نمایش و هنری، مربی ورزش پارکور است و در زمینه ورزش‌های رزمی از جمله "موی‌تای" نیز فعالیت دارد.

هر بار که با او گفت‌وگو می‌کنیم از کم‌توجهی به سینمای دفاع‌مقدس می‌گوید که چرا مسئولان این سینما را فراموش کرده‌اند؟ متأسفانه هیچ نوع امکاناتی برای اینگونه فیلم‌ها در نظر نمی‌گیرند در حالی که آمریکایی‌های متجاوز به‌گونه‌ای فیلم می‌سازند که مخاطب را فریب بدهند اما ما درباره سینمای دفاع مقدس هیچ‌کاری نکرده‌ایم!

نورایی این روزها فارغ از حضور در جلوی دوربین سریال "نفوذ" به جمع مجریان و دست‌اندرکاران برنامه "صبح بخیر ایران" پیوسته که به مناطق دیدنی ایران سفر می‌کند و این‌بار به جای بازیگری، کار اجرا و حتی گزارشگری می‌کند. این بازیگر سینما و تلویزیون به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: در حالی که این روزها جلوی دوربین جواد شمقدری‌ام و در سریال "نفوذ" نقش‌آفرینی می‌کنم اما به برنامه "صبح بخیر ایران" هم دعوت شدم که برایم جذاب و جالب بود قرار است به مناطق دورافتاده و بکر ایران بروم و با مردم صحبت کنم.

وی با اشاره به اینکه در اولین سفر به قشم رفتم و "صبح بخیر ایران" به من اجازه می‌دهد به مردمم بیشتر نزدیک بشوم، تأکید کرد: وقتی با من تماس گرفتند و چنین پیشنهادی به من دادند برایم جذاب و قابل توجه بود؛ چون هم قرار بود دیدنی‌های ایران را معرفی کنم و هم به مکان‌های کمتر دیده و حتی محروم ایران بروم. از گویش‌ها و لهجه‌ها و آداب و رسوم و سنت‌های ایران بگویم تا حرف‌های شنیدنی که مردم آن مناطق برای ملت ایران خواهند داشت؛ همه اینها در بخش ایرانگردی "صبح بخیر ایران" اتفاق می‌افتد. در قدم اول به قشم رفتم و سفرهای دیگری هم دارم که صبح‌ها مردم شاهدش خواهند بود.

علیرام نورایی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون که این روزها در اجرای بخش "ایرانگردی" برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما را برعهده دارد در خصوص حضور در این برنامه گفت: پیشنهادی از تیم برنامه‌ساز شد که با توجه به علاقه خودم مورد استقبال واقع شد و در حال حاضر هم از این اتفاق بسیار خوشحالم. ایرانگردی باعث شد به جذابیت‌های گردشگری و مناطق بکر کشورم بیشتر نزدیک شوم ضمن آنکه به تصویر کشیدن این جذابیت‌ها برای مردم عزیز ایران که کمتر در رسانه‌ملی به آن پرداخته شده و از شیرینی‌های این کار است که بحمدالله مورد استقبال مخاطبان نیز واقع شده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون به اهداف این برنامه اشاره کرد و اظهار داشت: به نمایش گذاشتن مناطق کمتر دیده شده و تشویق بازگشت مردم به روستاها که به نوعی رونق به روستاها را به همراه خود خواهد داشت، از اهداف این برنامه است، ضمن آنکه حمایت از تولید ملی در دستور کار برنامه سازی ایرانگردی قرار دارد. تاکنون مناطق جذابی از استان‌های هرمزگان (جزیره قشم)، آذربایجان شرقی و اصفهان به تصویر کشیده شده که با استقبال بی‌نظیر مخاطبان تلویزیون همراه بوده است و در حال حاضر در مناطق بکر و دیدنی استان گیلانیم که به زودی از شبکه یک پخش خواهد شد.

بازیگر سینما و تلویزیون به یک‌شکل شدن و تکرار قصه‌های سریال‌ها، افزود: سریال‌ها نباید یک‌شکل شوند و قصه‌های تکراری داشته باشند؛ من همیشه قصه "سارق روح" را مثال می‌زنم که تا حدود زیادی براساس واقعیت‌های روز جامعه نوشته شد و پیچیدگی‌هایش مخاطب را درگیر خودش می‌کرد و حتی گاهی اوقات او را فریب می‌داد. سازنده و بازیگر این لحظه مخاطب را دوست دارند که بخش عمده‌ای از موقعیت‌های مجموعه تلویزیونی برای بیننده سؤال ایجاد کند. قطعاً کارهایی که به مسائل امنیتی کشور می‌پردازند دارای چالش‌های خاصی‌اند؛ به این دلیل که درباره موضوع این کارها حساسیت‌های زیادی در جامعه وجود دارد. بنابراین، عوامل این نوع از سریال‌ها باید با دقت بیشتری کارها را دنبال کنند. فکر می‌کنم من جزو معدود بازیگرانی‌ام که با این چالش‌ها درگیر شده‌ام. به نظرم اگر در سریالی اتفاقات روز جامعه و معضلات مردم بدون خودسانسوری مطرح شود، حتماً بینندگان با آن همراه می‌شوند. مخصوصاً در حوزه نگارش که قدم اول برای شکل گرفتن اثر هنری است، باید دقت زیادی داشته باشیم تا قصه‌ای جذاب نوشته شود.

مجری بخش "ایرانگردی" برنامه زنده صبح بخیر ایران از علاقه‌مندان به ایرانگردی و گردشگری خواست با مراجعه به صفحات این برنامه در فضاهای مختلف مجازی ضمن مشاهده و دریافت فایل‌های تصویری، مناطق بکر و جذاب ایران را معرفی کنند. فصل جدید برنامه صبح بخیر ایران با تهیه‌کنندگی داریوش دلیری و اجرای پدرام کریمی و عبدالرضا امیراحمدی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است که شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 6 الی 8 صبح به صورت زنده به روی آنتن این شبکه می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان