ترامپ: شاید سربازان آمریکایی در عین الاسد فقط سر درد گرفته باشند! +فیلم

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) در تلاش مجدد برای اندک جلوه‌دادن حجم خسارت انتقام موشکی ایران و حمله به پایگاه «عین‌الاسد»، مدعی شد زخمی شدن آنها چندان جدی نبود.

ترامپ در نشست خبری پایانی خود در اجلاس «مجمع جهانی اقتصاد» در داووس، در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌ها از زخمی شدن نظامیان آمریکایی در حمله موشکی به عین‌الاسد مدعی شد: «شنیدم که آنها سردرد گرفتند و یک سری چیزهای دیگر که می‌توانم بگویم خیلی جدی نبود».

وی بعد از مواجه شدن با اصرار خبرنگار مبنی بر اینکه شما در اولین واکنش به عملیات موشکی ایران گفتید هیچ نظامی آمریکایی آسیب ندیده اما اکنون گفته می‌شود حداقل 11 نفر مجروح شده‌اند، گفت: «آنها این را به من گفتند... شما باید از وزارت دفاع سوال کنید. نه، از نظر من خیلی جدی نیست، مخصوصا در مقایسه با جراحت‌های دیگری که دیده‌ام».

رئیس‌جمهور آمریکا که به اذعان سیاستمداران این کشور، سرباز فراری از جنگ ویتنام است، با لحنی که گویی در جنگ‌های بسیاری مشارکت داشته، افزود: «من قبلا افرادی را بدون دست و پا دیده‌ام. من کسانی را دیده‌ام که به طرز واقعا وحشتناکی در آن جنگ (عراق 2003) مجروح شده بودند... من آنها را جراحات بد می‌دانم، نه اینها را!»

 

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا بامداد امروز اعلام کرد که علاوه بر یازده نظامی که پیشتر گفته شده بود در حمله موشکی ایران به عین‌الاسد آسیب دیدند، نظامیان دیگری هم هستند که برای طی روند درمان به خارج از عراق منتقل شده‌اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تاریخ هجدهم دی ماه در پاسخ به ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس در حمله تروریستی آمریکایی‌ها به حومه فرودگاه بغداد، عملیاتی موشکی را علیه پایگاه نظامی ایالات متحده در عین‌الاسد واقع در استان الانبار عراق انجام داد.

در این عملیات، 13 فروند موشک بالستیک از نوع موشک‌های فاتح-313 و قیام به پایگاه «عین‌الاسد» تحت اشغال نظامیان تروریست آمریکایی و دیگر پایگاه آنها در اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق شلیک شد به گفته سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، با دقت به اهداف خود اصابت کرده و تجهیزات نظامی مهم آمریکایی‌ها را نابود کرد.

مسئولان آمریکایی از همان ابتدا سیاست مخفی‌کاری و سانسور اطلاعات درباره تبعات حمله به عین‌الاسد را در پیش گرفتند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در لحظات اولیه بعد از انتقام موشکی ایران، تلفن همراه خود را در دست گرفته و در صفحه توئیتر خود مدعی شد: «جای نگرانی نیست!»

به هر روی، به نظر می‌رسد رسانه‌های آمریکایی به تدریج در حال درز دادن اطلاعات مربوط به تلفات حمله موشکی به عین‌الاسد هستند و این احتمال وجود دارد که روند مزبور ادامه یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان