وزیر اقتصاد در حاشیه همایش "ملی شو" خبر داد:

مجموع درآمد افراد مشمول مالیات می‌شود/ اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم آماده شد

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، وزیر اقتصاد عصر امروز در حاشیه همایش "ملی شو" و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به پایان رسیده است، گفت: این طرح برای جمع‌بندی نهایی به معاونت های دولت ارسال شده است و با تصویب آن مجموع درآمدهای افراد مشمول مالیات می‌شود.

وی افزود: با توجه به تحریم و کاهش درآمدها، پوشش مالیاتی افزایش یافته و از فناوری‌های جدید نیز در این مورد استفاده می‌شود.

دژپسند در این مراسم با بیان اینکه ایران در یک نقطه جغرافیایی خاص قرار دارد که می‌تواند منبع ثروت‌های فراوانی باشد، گفت: حدود 1.2 مساحت جهان در دست ما است اما سهم ما از اقتصاد جهان با این همه داشته چقدر است؟

اقتصاد هوشمند، لازمه اقتصاد مقاومتی

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند چرا در شرایط فعلی اینقدر از اقتصاد هوشمند صحبت می‌کنیم؟ اتفاقا در شرایط اقتصاد مقاومتی باید این حرف‌های مربوط به اقتصاد هوشمند را زد زیرا تغییر همین سازوکارها است که به ما کمک می‌کند.

طبق گفته وی رونمایی از "نشان پرداخت" که محصول جدید بانک ملی است مشخص می‌کند که این حرکت به سمت اقتصاد هوشمند نشدنی نیست و می‌تواند انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های بین المللی در سال 2030، 26درصد تولید ناخالص ملی چین که حدود 7هزار میلیارد دلار برآورد می‌شود، 14.5 درصد تولیدناخالص آمریکای شمالی و 11.5درصد کشورهای جنوبی اروپا نشات گرفته از فناوری هوش مصنوعی خواهد بود که نشان می‌دهد این سهم دارد بالا می‌رود.

عدم شفافیت، تله اقتصاد ایران 

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه عدم شفافیت به یک تله برای اقتصاد ایران تبدیل شده‌ است، گفت: این وضع با برقراری اقتصاد هوشمند 30 تا 40 درصد بهبود می‌یابد و همچنین با توسعه مشتری و تنوع خدمات بانکی می‌شود 30 تا 50 درصد درآمدها بالا برود.

وی افزود: اگر از هوش مصنوعی در فرایند پیشخوان استفاده کنیم شاهد کاهش هزینه 20 تا 25 درصد بانک‌ها خواهیم بود و 17درصد درآمد بانک‌های به کار گیرنده هوش مصنوعی هم افزایش خواهد یافت و 360هزار ساعت از زمان پردازش بانک‌ها کاهش می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین در سومین همایش "ملی شو" از محصول جدید بانک ملی و شرکت آسان پرداخت تحت عنوان نشان پرداخت رونمایی شد که از این طریق گام بزرگی به سوی اقتصاد هوشمند و بانکداری الکترونیک برداشته خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان