ترامپ بار دیگر اروپا را با تعرفه‌های گمرگی تهدید کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا  بار دیگر اتحادیه اروپا را به اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی این اتحادیه تهدید کرد.

وی در حاشیه پنجاهمین اجلاس اقتصادی داووس و در دیدار با "اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی درباره توافق احتمالی اتحادیه اروپا و آمریکا در این باره سخن گفته و تاکید کرد که در صورت عدم توافق با اتحادیه اروپا در زمینه تجاری مسئله اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی اروپا بسیار جدی است. ترامپ در عین حال تاکید کرد که انتظار توافقی با اروپا در این راستا را دارد.

پنجاهمین اجلاس نشست سالانه داووس در روزهای 21 تا 24 ژانویه (اول تا 4 بهمن ماه) برگزار می‌شود.

در پنجاهمین نشست داووس 2800 نفر شرکت خواهند کرد. رهبران و سران 53 کشور جهان نیز در این اجلاس حضور خواهند یافت.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که اگر اروپا منصفانه رفتار کند هیچ مسئله‌ای وجود نخواهد داشت. فون در لاین هم در دیدار با ترامپ تاکید کرد که هر دو کشور دوستان خوبی هستند. کمیسیون اروپایی بعد از این دیدار خبر داد که به زودی مذاکرات جدیدی در واشنگتن آغاز خواهد شد.

فون در لاین اعلام کرد که به اعتقاد وی یک رویکرد مثبت آمریکا و اروپا در مسائل تجاری می تواند وجود داشته باشد و این رویکردها در زمینه های تکنوبوژی، انرژی و بسیاری زمینه های دیگر خواهد بود.

دیدار فون در لاین و ترامپ در حاشیه اجلاس داووس اولین دیدار رسمی رئیس کمیسیون اروپایی با ترامپ بعد از عهده داری این سمت مهم اروپایی در اوایل دسامبر گذشته بود.

اعمال تعرفه های بالا بر تولیدات خودروی اروپا بخصوص کشور آلمان را در معرض خطر قرار خواهد داد.

"فون در لاین"، همچنین در سخنرانی خود در دومین روز اجلاس داووس اعلام کرد که می خواهد با یک سیستم تنظیم مرز برای گاز دی اکسید کربن از آب و هوا و اقتصاد اروپا حمایت کند. به گفته وی این طرح بخشی از پروژه بزرگ حفاظت از آب و هوای کمیسیون اروپایی موسوم به "معامله سبز" است.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین رهبران تجاری و سیاستمداران را تهدید به هزینه های اضافی در ازاری واردات مضر برای آبّ و هوا به اتحادیه اروپا کرد.

فون در لاین تاکید کرد که سیستم تنظیم مرز برای گاز دی اکسید کربن راهی برای حفاظت از آب و هوا و حمایت از شرکت ها در برابر رقابت ناعادلانه است.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین در توضیح پروژه موسوم به معامله سبز گفت: این پروژه باید اقتصاد اتحادیه اروپا را به عنصری دوست با محیط زیست تبدیل کند و پیش بینی می کند که اروپا تا سال 2050 نسبت به آب و هوا خنثی شود.

براساس طرح آب و هوایی کمیسیون اروپایی موسوم به "معاهده سبز" این اتحادیه باید تا سال 2050 به منطقه‌ای بی طرف در زمینه زیست محیطی تبدیل شود و تولید گازهای گلخانه‌ای خود را به شدت کاهش دهد.

کمیسیون اتحادیه اروپا مصمم است در مقابله با تغییرات اقلیمی و روند رو به رشد افزایش دمای زمین، با وضع مقررات ویژه شرایطی را فراهم کند که تا 30 سال دیگر اقتصاد این اتحادیه بدون تولید گازهای گلخانه‌ای عمل کند.

 این به معنای خروج کامل از مصرف نفت، گاز و زغال سنگ در تولیدات اقتصادی و حمل و نقل کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان