کدام داوطلبان از میان اقلیت‌های دینی تأیید صلاحیت شدند؟

خبرگزاری فارس: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات در شورای نگهبان در مورد اقلیت‌های دینی مشخص شد، هشت نفر برای کسب پنج کرسی در مجلس رقابت خواهند کرد که جزئیات در این باره و اینکه چه کسانی به عنوان کاندیدای اقلیت‌های دینی مختلف در کشور در انتخابات مجلس حضور خواهند داشت بدین شرح است:

در این دوره از نام‌نویسی برای انتخابات، سیامک مره‌صدق، یوناتن بت‌کلیا و ژرژیک آبرامیان نمایندگان کلیمیان، مسیحیان آشوری و کلدانی و مسیحیان ارمنی جنوب ایران از عرصه انتخابات کناره‌گیری کردند و چهره‌های جدیدی به جای آنان وارد عرصه شدند و فقط کارن خانلری نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران و اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان مجدد در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند.

پس از ثبت‌نام و بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان در مورد داوطلبین اقلیت‌های دینی علاوه بر تأیید صلاحیت تعدادی از آنان عده‌ای صلاحیتشان رد و عده‌ای نیز صلاحیتشان برای این منظور احراز نشد.

بر اساس اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از میان داوطلبین نمایندگی اقلیت‌های دینی در کشور از میان 5 داوطلب برای نمایندگی مسیحیان ارمنی شمال صلاحیت سه نفر برای کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم تأیید شده است.

همچنین در مورد کلیمیان کشور، این گروه از اقلیت‌های دینی با رقابت دو نامزد در انتخابات مشارکت خواهند داشت و زرتشتیان مسیحیان ارمنی جنوب و مسیحیان آشوری و کلدانی هر کدام یک کاندیدا در انتخابات پیش رو خواهند داشت.

بر این اساس کارن خانلری، آلبرت بوغسیان و سوان سرایی برای کسب کرسی نمایندگی مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس یازدهم با هم رقابت خواهند کرد.

در مورد کلیمیان ایران نیز هموطنان کلیمی ما نماینده خود را از میان دو نامزد (همایون سامیه نجف‌آبادی و سلیمان صفا) انتخاب خواهند کرد.

زرتشتیان نیز با یک کاندیدا (اسفندیار اختیاری) در انتخابات مجلس یازدهم مشارکت می‌کنند. البته لازم به ذکر است که علاوه بر اسفندیار اختیاری یکی دیگر از هموطنان زرتشتی برای نمایندگی مجلس داوطلب شده بود که در ادامه، انصراف داد.

علاوه بر زرتشتیان، مسیحیان آشوری و کلدانی و نیز مسیحیان ارمنی جنوب ایران نیز هر کدام با یک کاندیدا در انتخابات حاضر خواهند شد که روبرت بیگلریان کاندیدای مسیحیان ارمنی جنوب و جمیس انویه تکیه کاندیدای مسیحیان آشوری و کلدانی در انتخابات مجلس یازدهم خواهند بود.

یادآور می‌شود اقلیت‌های دینی که در کشور که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده‌اند دارای 5 کرسی در مجلس هستند (کلیمیان یک کرسی، زرتشتیان یک کرسی، مسیحیان آشوری و کلدانی یک کرسی، مسیحیان ارمنی شمال یک کرسی و مسیحیان ارمنی جنوب یک کرسی) که تعداد نمایندگان اقلیت‌های دینی موضوعی است که در متن قانون اساسی صراحتا به آن اشاره شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان