هشدار شهرداری در خصوص وضعیت حریم تهران

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از آماده شدن طرح ساختار حریم و ارسال آن به شورای شهر خبر داد.

هشدار شهرداری در خصوص وضعیت حریم تهران

به گزارش ایسنا، عبدالرضا گلپایگانی عصر امروز در مراسم رونمایی از سامانه پایش حریم با بیان اینکه وقتی عکس‌های تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز را در حریم می‌بینم افسوس می‌خورم، گفت: نداشتن یک برنامه مشخص در حریم سبب می‌شود که ما رو در روی مردم قرار گیریم اما وقتی هماهنگی حریم وجود داشته باشد می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی مدیریت یکپارچه در حریم به جایی نرسید باید به دنبال راه حل‌های دیگر برویم، افزود: پایتخت ایران شامل تهران، ری و شمیرانات می‌شود و باید عنوان کنیم که یک پنجم جمعیت کشور در 2 درصد مساحت ایران متمرکز شدند که این مسئله می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد اما با اینکه حریم شهر تهران مشخص است اما نمی‌توانیم موضوعات مردم در حریم را فارغ از شهر تهران بررسی کنیم و جای سوال است که آیا موضوعات شهر قدس را می‌توانیم فارغ از منطقه 18 تهران ببینیم؟ آیا واقعیت‌هایی که در صالح آباد، نفرآباد و ... وجود دارد جدا از تهران است؟.

وی با بیان اینکه در آبان ماه سال 95 رشد جمعیت تهران حدود 1.6 درصد تعیین شده اما در همان زمان رشد جمعیت برخی از شهرهای اطراف تهران حدود 10 درصد بوده است، گفت: رشد سرسام آور و مدیریت نشده تبعاتی به همراه خواهد داشت و می‌بینیم وقتی جمعیت طرح جامع در اسلامشهر برای 150 تا 200 هزار نفر سرانه خدماتی در نظر گرفته و حالا که جمعیت اسلامشهر به 800 هزار نفر رسیده چه مشکلاتی را در نظام مدیریتی ایجاد کرده است و بارها در جلسات مختلف عنوان کردم که در اطراف مجموعه شهری تهران یک خطر جدی برای کشور ایجاد می‌شود و اگر به آن توجه نکنیم حتما گریبان ما را خواهد گرفت.

وی با اشاره به سامانه جامع کنترل حریم با بیان اینکه هوشمند کردن نقشه‌های حریم و ثبت اطلاعات پرونده‌های شهرسازی که حریم در یک سامانه قابل پایش بر مبنای GIS یکی از الزامات شهر تهران بود که قطعا برای آینده نگری ایجاد این سامانه لازم و ضروری بود گفت: طرح ساختار حریم در حال آماده شدن است و معتقدم که این طرح باید در شورای شهر به تصویب برسد و بعد از امضاء توسط وزیر کشور به شهرداری‌ها ابلاغ شود و در این میان مداخله شورای عالی استان‌ها قابل توجیه نیست چرا که متولی حریم شهر شورای شهر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان