معرفی شرکت هواپیماسازی ایرباس

بهترین ایرباس های دنیا در پروازهای داخلی ایران!

هواپیماهای مختلفی در ایران پرواز می کنند اما از معروف ترین های آنان می توانیم به ایرباس اشاره کنیم. شرکت اروپایی ایرباس (Airbus) یکی از غول های صنعت هواپیماسازی جهان است که بیشتر محبوبیت آن به خاطر ساخت هواپیماهایی مدرن و پیشگام با تکنولوژی هواپیماسازی است.

ایرباس به عنوان دومین شرکت بزرگ هواپیماسازی، بیش از نیمی از هواپیماهای غیر نظامی و مسافربری جهان را ساخته است. امروز می خواهیم تا بهترین هواپیماهای ایرباس را که در ناوگان هواپیمایی ایران پرواز می کنند را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

همین حالا جهت مشاهده بلیط هواپیما اینجا را کلیک کنید.

معرفی شرکت هواپیماسازی ایرباس

یکی از یادگارهایی که پس از تغییرات جنگ جهانی دوم در اروپا هنوز هم به جای مانده، دومین غول صنعت هواپیماسازی جهان یعنی شرکت ایرباس است. ایرباس در ابتدا با ائتلاف شرکت های آمریکایی و اروپایی به وجود آمد اما طولی نکشید که مالکیت این شرکت چند ملیتی تنها به انحصار اروپایی ها درآمد. ایرباس در سال 1970 به صورت رسمی تاسیس شد و 2 سال بعد اولین مدل هواپیما خود را به بازارهای جهانی عرضه کرد. اولین هواپیمای ایرباسی که به بازار آمد، مدل A300 آن بود. این شرکت در سال های فعالیت خود، هواپیماهای مسافربری بسیار زیادی وارد بازار کرده و در هر کجای جهان که از آن پروازی صورت می گیرد؛ چند فروند هواپیمای ایرباس وجود دارد. ناوگان هوایی ایران نیز رابطه خوبی با هواپیماهای ساخت ایرباس دارد و به صورت متداوم از آن ها در برگزاری پروازهای داخلی و خارجی استفاده می کند.

الی گشت1

سوخت کمتر با هواپیماهای ایرباس A320

یکی از هواپیماهای محبوب ایرباس که در ناوگان هواپیمایی ایران از آن بسیار استفاده می شود، هواپیماهای متعلق به خانواده ایرباس A320 است. این هواپیما برای اولین بار در سال 1984 تولید شد و 3 سال بعد برای اولین بار در فرانسه برای شرکت ایرفرانس به پرواز درآمد. هواپیماهای Airbus A318، Airbus A320 و Airbus A320 neo از جمله هواپیماهای A320 هستند. این هواپیما از دسته هواپیماهای لاغر پیکر شرکت ایرباس می باشند. این هواپیما بعد از بوئینگ 737 توانسته تا لقب بیشترین فروش انواع مختلف خود را کسب نماید. ظرفیت این هواپمیا 150 نفر است و از جمله نقاط قوتش این است که سوخت وانرژی کمی مصرف می کند. این هواپیما یکی از پر فروش ترین هواپیماهای تک راهروی ایرباس است.

هواپیماهای خانواده ایرباس A320 در ایران برای شرکت های قشم ایر، ایران ایر، معراج، آتا، کیش ایر و شرکت هواپیمایی آسمان پرواز می کنند و شما می توانید به راحتی برای پرواز خود چه در مقاصد خارجی و چه در مقاصد داخلی بلیط هواپیما خود را با این هواپیماها خریداری کنید.

ایرباس A350، هواپیمایی با ظرفیت بالای جا به جایی مسافر

ایرباس A350 (Airbus A350) یکی از هواپیماهای پهن پیکر ساخت شرکت ایرباس است که جز هواپیماهایی است که شرکت ایران ایر 16 فروند از آن را برای ناوگان خود سفارش داده است. اولین نمونه این هواپیما در سال 2013 در فرانسه به بازار عرضه شد. طراحی و ساخت این هواپیما به صورت موازی با ساخت هواپیمای 330 A ایرباس در جریان بود. شرکت ایرباس درباره این هواپیما می گوید که هم هزینه اجرایی آن و هم مصرف انرژی این هواپیما بسیار کمتر از هواپیما بوئینگ 787 است. ظرفیت جا به جایی این هواپیما 440 مسافر در هر پرواز است. هواپیما A350، 2 موتوره است و این توانایی را دارد که مسافران زیادی را در مسافت های طولانی جا به جا نماید. این هواپیما هم از نظر تکنولوژی و هم از نظر استقامت بدنه یکی از بهترین هواپیماهای جهان است. جالب است بدانید که هواپیمای 350 A در رقابت با هواپیمای 777 و 787 بوئینگ طراحی و به بازار عرضه شد.

پرواز با ایرباس A380 در آینده ای نه چندان دور!

جدیدترین و بهترین هواپیمای ایرباسی که قرار است تا در ناوگان هواپیمایی ایران وارد شود، ایرباس A380، است. این هواپیما در دسته ساخته های پهن پیکر این شرکت هواپیمایی جا دارد و در حال حاضر بزرگ ترین هواپیمایی است که در سراسر جهان پرواز دارد. این هواپیما 4 موتوره است و دارای 2 طبقه است. بهترین استفاده از این هواپیما را می توان در پروازهای بلند مدت و بین قاره ای داشت. برد این هواپیما، 15 هزار کیلومتر است. ظرفیت این هواپیما برای جا به جایی مسافران بسیار بالاست و در حدود 525 نفر مسافر را می تواند در هر پرواز به مقصد برساند.

ایرباس A310، هواپیمایی کوچک اما مقاوم

ایرباس A310 هواپیمایی پهن پیکر اما با برد متوسط است و از نظر جثه ای به نسبت دیگر ایرباس ها، کوچک است. البته با این حال، این هواپیما ظرفیت جا به جایی 220 مسافر را در هر بار سفر دارد. در حال حاضر از این هواپیما در ناوگان هواپیمایی شرکت ایران ایر استفاده می شود. البته مدل دیگری از خانواده هواپیماهای ایرباس A310 تحت نام Airbus A310-300 نیز برای شرکت هواپیمایی ماهان ایر پرواز می کند. این هواپیما عملکرد بهتری از اولین هواپیما از خانواده 310 A دارد. ظرفیت این هواپیما، 190 نفر است.

از آن جایی که ایرباس شرکتی معروف است و هواپیماهای زیادی در ایران دارد، ممکن است شما در سفرهای هوایی خود بارها سوار این هواپیماها شده باشید. ما در این مطلب برای شما، علاوه بر معرفی 4 مدل پر طرفدار و ایمن شرکت هواپیماسازی ایرباس، گزیده ای از تاریخچه این شرکت را به شما معرفی نمودیم که هم اکنون در ناوگان هوایی ایران در مقاصد داخلی و خارجی پرواز می کنند.

الی گشت2

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان