در جلسه شورای شهر تهران انجام شد؛

افزایش عوارض کسب و پیشه در پایتخت

اعضای شورای شهر تهران کلیات اصلاحیه میزان تعرفه عوارض کسب و پیشه را به تصویب رساندند.

افزایش عوارض کسب و پیشه در پایتخت

افزایش عوارض کسب و پیشه در پایتخت

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،بررسی لایحه اصلاحیه میزان تعرفه مندرج در جداول عوارض پایه موضوع ماده سوم مصوبه تعرفه و آیین‌نامه دریافت عوارض کسب و پیشه در شهر تهران در دستور کار یکصد و نود و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران گفت: 1126 عنوان شغلی وجود دارد و ما با توجه به بررسی‌های انجام شده می‌توانیم بگوییم که فهرست‌های موجود در حوزه کسب و پیشه مدون نشده و مشاغل جدید مانند استارت‌آپ‌ها باید در آن اضافه شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که 50 درصد تولید ناخالص کشور در تهران رقم می‌خورد، گفت: اصلاحات انجام شده در حوزه دریافت عوارض برای کسب و پیشه با شیب ملایم همراه است و شهرداری تهران برای خدمت‌دهی به 450 هزار واحد تجاری که سالانه یک میلیون تومان و به عبارتی ماهانه 70 هزار تومان از صاحبان مشاغل اخذ می‌کند که این رقم خیلی عجیب نیست.

او ادامه داد: اعضای شورا با رأی خود علاوه بر اصلاح آن می‌توانند منبعی برای درآمد پایدار نیز شکل دهند.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهر ان در ادامه جلسه در مخالفت با این دستور گفت: زمانی که صحبت از افزایش عوارض کسب و پیشه می‌کنیم باید از که متوسط افزایش این مبلغ نیز در سال آینده اطلاع داشته باشیم و این که باید بدانیم در کنار این افزایش عوارض چه خدمتی را با چه کیفیتی به شهروندان ارائه کنیم.

مسجد جامعی تأکید کرد: دغدغه ما در مدیریت شهری تنها بحث مالی شهرداری شده است.

حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در موافقت با این دستور گفت: نظر مسجد جامعی مبنی بر این نکته که مبانی تصمیمات باید تشریح شود قابل قبول است، اما باید به این نکته اشاره کرد که عوارض کسب و پیشه در 5 سال گذشته تغییری نداشته است.

خزانه‌دار شورای شهر تهران ادامه داد: عوارض کسب و پیشه فرمول خاص خود را دارد و کلیات آن قابل دفاع است.

پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان لایحه شهرداری تهران درباره اصلاحیه میزان تعرفه مندرج در جداول عوارض پایه موضوع ماده سوم مصوبه تعرفه و آیین نامه دریافت عوارض کسب و پیشه در شهر تهران در صحن شورای شهر به رای گذاشته شده و اعضای این شورا با 13 رای موافق کلیات آن را به تصویب رساندند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان