تئاتر را فدای گیشه و فروش بیشتر نکنیم

بازیگران نوجوان و جوان شهرستان استعداد و انرژی خوبی دارند و به هیچ وجه به دنبال شهرت یا مال و منال نیستند، به همین دلیل سرمایه گذاری برای آنها قطعاً نتیجه بخش خواهد بود.

تئاتر را فدای گیشه و فروش بیشتر نکنیم

مهوش صبرکن گفت: تئاتر امروز نسبت به گذشته تماشاگر بیشتری دارد، مردم بیش از گذشته به تئاتر علاقه پیدا کرده‌اند و همین عاملی شده تا اقتصاد تئاتر نسبت به گذشته رشد کند، اما نباید فروش خوب تئاترها دلیلی باشد تا از مفهوم اصلی این هنر دور شویم.

مهوش صبرکن بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون پیرامون کمرنگ شدنش در عرصه بازیگری اظهار داشت: واقعیت امر کمی فیلمنامه‌ها نسبت به گذشته ضعیف شده‌اند، به همین دلیل و از آنجا که اولین ملاک من برای انتخاب نقش فیلمنامه است اگر فیلمنامه خوبی نباشد بازی در آن اثر را نمی‌پذیرم.

 برای بازیگر عنصر اصلی فیلمنامه است

وی در همین راستا ادامه داد: به شخصه از کار با کارگردانان بزرگ استقبال می‌کنم اما اگر فیلمنامه خوب پیشنهاد شود، اگر کارگردان کار اولی باشد و یا جوان و بی تجربه، باز هم ایفای نقش در اثر آن کارگردان می‌پذیرم، برای بازیگر عنصر اصلی فیلمنامه است، هر آنچه که یک بازیگر می‌خواهد خلق کند در ابتدا در فیلمنامه وجود دارد که بعد از آن با کمک کارگردان و تلاش خود بازیگر خلق می‌شود.

 تئاتر تجربه شیرین و جذابی را در بر دارد

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» درباره وضعیت کنونی عرصه تئاتر اضافه کرد: من سابقه حضور در تئاتر را داشته‌ام و همواره دوست دارم روی صحنه تئاتر بازی کنم، تئاتر به نظر من تجربه شیرین و جذابی را در بر دارد که گاهاً در تلویزیون و سینما احساس نمی‌شود و دلیل آن هم زنده بودن این هنر است. وی اقتصاد تئاتر نسبت به سالهای گذشته را ارتقا یافته خواند و افزود: تئاتر امروز نسبت به گذشته تماشاگر بیشتری دارد، مردم بیش از گذشته به تئاتر علاقه پیدا کرده‌اند و همین عاملی شده تا اقتصاد تئاتر نسبت به گذشته رشد کند، طبیعتاً با افزایش فروش بلیت تئاتر شاهد افزایش دستمزد بازیگران و عوامل هم هستیم که در نوع خود امیدبخش است.

 

باید به تئاتر شهرستان اهمیت بیشتری داده شود

این بازیگر سینما و تلویزیون با تاکید بر وضعیت ناراحت کننده تئاتر شهرستان‌ها ادامه داد: شاید در شهر تهران شاهد فروش تئاترها باشیم، اما نکته مهم آنجاست که به خاطر فروش و گیشه بیشتر، از مفهوم واقعی تئاتر و در کل عنصر فرهنگسازی این رشته هنری فاصله نگیریم.صبرکن در همین راستا خاطرنشان کرد: از سویی باید به تئاتر شهرستان اهمیت بیشتری داده شود، متاسفانه تئاتر در شهرستان‌ها جدی گرفته نمی‌‌شود، به طور معمول سالن‌های تئاتر خوبی در شهرستان‌ها وجود ندارند و به همین دلیل جوانان تئاتری شهرستان‌ها امکان مناسبی برای رشد و شکوفایی ندارند. بازیگران نوجوان و جوان شهرستان استعداد و انرژی خوبی دارند و به هیچ وجه به دنبال شهرت یا مال و منال نیستند، به همین دلیل سرمایه گذاری برای آنها قطعاً نتیجه بخش خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

توضیحات وکیل ترانه علیدوستی درباره اتهامات این بازیگر

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان