چطور تایر نو را از تایر کهنه تشخیص دهیم؟

امروزه نمونه های زیادی از تایر خارجی در کشور وجود دارد که از تاریخ تولید آن‌ها بیش از پنج سال می‌گذرد، البته این قضیه در مورد انواع تایر داخلی کمتر دیده می‌شود

امروزه نمونه های زیادی از تایر خارجی در کشور وجود دارد که از تاریخ تولید آن‌ها بیش از پنج سال می‌گذرد، البته این قضیه در مورد انواع تایر داخلی کمتر دیده می‌شود.
با توجه به مسائل مختلفی مثل گرمای هوا، جاده‌های ناسالم، رعایت نکردن سرعت، و گاهی تکمیل ظرفیت کامل خودرو توسط سرنشینان، تایرهایی که مدت زیادی از تولید آن‌ها گذشته باشد ممکن است جان سرنشینان خودرو را به خطر بیاندازند.
این تایرها که اصطلاحا به آن‌ها تایر انباری می‌گویند، به دلایلی مثل توقیف محموله‌های قاچاق و عدم فروش در کشورهای دیگر به یک کشور ثالث منتقل می‌شوند. گاهی اوقات هم تایرهایی که در ساخت آن‌ها مشکل فنی وجود داشته توسط شرکت سازنده به کشورهای جهان سوم فرستاده می‌شوند و فروشندگان آن‌ها را با قیمتی کمتر از تایرهای جدید از فروشندگان عمده لاستیک خریداری می‌کنند.
شرکت‌های سازنده لاستیک موظف هستند تاریخ تولید تایرها را روی آن‌ها حک کنند. اما معمولا این تاریخ به شکلی روی تایرها درج می‌شود که به راحتی برای مصرف‌ کننده قابل تشخیص نیست.
روی تایر یک عدد چهار رقمی درج شده که زمان تولید آن را نشان می‌دهد. دو رقم اول این عدد چهار رقمی نشان‌دهنده چندمین هفته سال و دو رقم آخرش نشانگر سال تولید تایر هستند.
مثلا اگر عدد 4708 روی تایر درج شده باشد، یعنی این لاستیک در چهل و هفتمین هفته از سال 2008 ساخته شده است. در صورتی که این عدد سه رقمی باشد، یعنی آن تایر قبل از سال 2000 تولید شده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان