منتظر یک سال طلایی برای اکتشافات نفتی باشید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بررسی شرکت مشاوره "ریستاد انرژی" نشان می‌دهد که با وجود رشد احساسات ضدنفت، شرکت‌های نفت و گاز سال میلادی گذشته معادل 12.2 میلیارد بشکه نفت و گاز جدید کشف کردند که بالاترین رکورد در چهار سال گذشته محسوب می شود و بیشترین اکتشافات جدید مربوط به بخش فراساحلی بود.

این آمار نشان می‌دهد که جنبش ضدنفت تاثیر محسوسی روی اکتشاف نداشته و تحلیلگران یک سال عالی دیگر در خصوص اکتشاف نفت و گاز بیشتر را برای سال 2020 پیش بینی می‌کنند.

موضوعی که در خصوص اکتشافات نفتی 2019 بر سر زبان‌هاست، اکتشافات نفتی شرکت اکسون موبیل در گویان است. اکسون موبیل به همراه شرکت هس کورپ و CNOOC به تنهایی یک دهم اکتشافات نفتی جهان در سال 2019 را در گویان کشف کردند.

در مجموع ذخایر نفتی که در گویان توسط اکسون و شرکت Tullow کشف شد، حدود 15 درصد از کل اکتشافات نفت مرسوم در سال میلادی گذشته به حساب آمد. کشف قابل توجه بعدی در روسیه بود که شرکت گازپروم معادل 1.5 میلیارد بشکه نفت در دریای کارا در بلوک‌های روسانوسکی و نیارمیسکی در پیرامون شبه جزیره یامال کشف کرد. سایر اکتشافات قابل توجه نفت مرسوم در موریتانی، ایران و قبرس بود.

سال 2020 و فراتر از آن

خاورمیانه امسال در زمینه اکتشافات فراساحلی حضور پررنگی خواهد داشت. طبق گزارش "ریستاد انرژی"، پیش بینی می‌شود افزایش چشمگیری در هزینه اکتشافات فراساحلی در خاورمیانه مشاهده شود. انتظار می‌رود امارات متحده عربی با یک میلیارد دلار هزینه تا سال 2025، بزرگترین هزینه را در این بخش داشته باشد و پس از آن ترکیه با هزینه 350 میلیون دلار برای اکتشاف نفت و گاز فراساحلی قرار می‌گیرد.

بزرگترین اکتشافگران سال 2020 ابرغول‌های اروپایی توتال، اکوئینور، شل و انی خواهند بود در حالی که بزرگترین اکتشاف‌گران سال 2019 شرکتهای اکسون موبیل، هس کورپ، CNOOC و توتال بودند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با وجود پیشنهادهایی برای ممنوعیت حفاری، شکایت علیه شرکتهای نفتی بزرگ، اعتراضات گروه‌های ضد نفتی، خرابکاری در خطوط لوله و انتقادات فعالان محیط زیستی و توقف تامین مالی سوخت‌های فسیلی از سوی موسسات مالی، تولید و اکتشاف نفت و گاز به روال معمول در سال 2019 انجام گرفت و در سال 2020 نیز چنین خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان