ویژگی های جلسات مشاوره خانواده تلفنی نوا مشاور

خانواده به عنوان یکی از مهمترین گروه های اجتماعی ممکن است در موقعیت های مختلف دچار مشکلات متعددی شود که این مشکلات بر روابط اعضا با یک دیگر تاثیر گذاشته و به مرور زمان صمیمیت بین اعضا را کمتر می کند. از این رو بهتر است در چنین مواقعی به مشاورین مجرب مراجعه کرده و با کمک راهنمایی های متخصصین این حوزه برای بهتر شدن روابط و بر طرف کردن مشکلات اقدام کنید. مرکز مشاوره خانواده نوا مشاور برای خانواده های محترم این امکان را فراهم کرده تا افراد و خانواده ها در چنین موقعیت هایی به بهترین مشاورین دسترسی داشته باشند و از این طریق مشکلات مربوطه به خانواده ها اعم از اختلافات زناشویی، قهر، دعوا و ... را حل و فصل نمایند. مشاوره خانواده تلفنی و حضوری نوا مشاور در ساعات مختلف شبانه روز آماده خدمت رسانی به شماست.

ویژگی های جلسات مشاوره خانواده تلفنی نوا مشاور

چرا مشاوره خانواده و مشاوره زناشویی مهم است؟

مشاوره زناشویی در نوا مشاور به آن دسته از زوجینی که در مورد مسائل زناشویی با مشکل مواجه شده اند و یا نیاز به راهنمایی و مشاوره در این حوزه دارند توصیه می شوند. مشاورین مجرب این حوزه به مراجعین کمک می کنند تا قدم به قدم مشکلات زناشویی خود را برطرف کرده و صمیمیت را به زندگی بازگردانند. درواقع این حوزه یکی از حوزه های مختلف مشاوره خانواده نوا مشاور است.

گاهی اوقات تنش در رابطه به حدی می رسد که زوجین نمی توانند به درستی با یک دیگر ارتباط برقرار کنند و دائما در حال بحث و مشاجره هستند. در چنین موقعیت هایی هیج یک از زوجین گوشی برای شنیدن حرف های طرف مقابل ندارند و به جای صحبت کردن و درک متقابل به اصطلاح به دنبال به کرسی نشاندن حرف خودشانند؛ از این رو رابطه کم کم از سرد شده و حتی ممکن است از هم پاشیده شود. در هنگام بروز چنین مشکلاتی، اگر هر دو طرف برای اصلاح رابطه تلاش کنند، بدون شک با کمک مشاور خانواده می توانند دوباره از پایه رابطه را محکم تر از قبل بنا کنند.

در هنگام بروز اختلافات این چنینی بسیاری از مشاورین زوج درمانی را پیشنهاد می کنند. در صورتی که زوجین واقعا بخواهند مشکلات رابطه را حل و فصل کنند و صمیمت بین خودشان را افزایش دهند، زوج درمانی در مرکز مشاوره خانواده نوا مشاور یکی از بهترین گزینه هاست.

البته لازم به ذکر است که شرط اول موثر بودن زوج درمانی، همکاری زوجین با مشاورین خانواده است.

جلسات زوج درمانی به پیشنهاد پزشک و شرایط زوجین مشخص می شود و در ادامه همکاری زوجین و شرایط آن ها تعداد جلسات را مشخص می کند.

در بعضی از موارد به پیشنهاد مشاور مربوطه، بهتر است هر یک از زوجین در جلسات مشاوره فردی نیز شرکت کنند؛ معمولا جلسات فردی، به عنوان جلسات تکمیلی شناخته می شود و به روند بهبود رابطه کمک می کند.

ویژگی های جلسات مشاوره خانواده تلفنی نوا مشاور

یکی دیگر از دلایلی که باعث ایجاد تنش در خانواده می شود؛ صحبت نکردن با یکدیگر در مورد انتظارات و خواسته هاست. صحبت کردن با یک دیگر در خانواده به بهبود روابط بین اعضا کمک بسزایی می کند و باعث می شود طرفین در مورد انتظارات و خواسته های یک دیگر آگاهی پیدا کنند اما متاسفانه بعضی از زوجین مهارت صحبت در مورد خواسته ها و انتظارات خود را ندارند و در چنین شرایطی توصیه می شود از یک مشاور مجرب کمک بگیرید.

اگر در خانواده اختلاف یا دلخوری پیش آمد، این اختلافات را بی اهمیت تلقی نکنید و هر چه زودتر برای برطرف کردن آن اقدام کنید؛ این اختلافات به ظاهر کوچک کم کم در رابطه پر اهمیت شده و به مرور زمان ممکن است عمیق تر شوند؛ در صورتی که قدم اول برای برطرف کردن مشکلات و اختلافات خانوادگی را نمی دانید، می توانید از مشاوره خانواده تلفنی نوا مشاور بهره بگیرید و در کمترین زمان و بدون طی کردن مسافتی طولانی اولین قدم برای بهبود رابطه را بردارید.

گاهی اوقات منشا اختلافات و دعواها در خانواده ها، عدم یادگیری مهارت های زندگی است. برای ساختن رابطه ای سالم هر دو طرف باید تلاش کنند و مهارت هایی نظیر همدلی، مدیریت رابطه، مدیریت احساسات و هیجانات و ... را بلد باشند و البته به کار بگیرند.

بسیاری از افراد، این مهارت ها را یاد نگرفته و یا نمی توانند به کار بگیرند؛ اصلا جای نگرانی نیست؛ با مراجعه به مشاورین مربوطه در دپارتمان مشاوره نوا مشاور می توانید با کمک کارشناسان این حوزه کم کم مهارت های مربوطه را یاد گرفته و در زندگی به کار ببنید. بکارگیری این مهارت ها در زندگی اهمیت بسیاری دارد و البته باعث بیشتر شدن صمیمت بین اعضا می شود.

مزایای مشاوره خانواده خوب چیست؟

مسلما زمانی که تنش و بحث و دعوا در خانواده ها بالا می گیرد، آرامش و صمیمت از خانوده دور می شود و خانه به میدان جنگ تبدیل می شود. در چنین شرایطی افراد دائما عصبانی هستند و آرامش روحی و فکری ندارد و علاوه بر این که در رابطه دچار مشکل شده اند، ممکن است در زندگی روزمره و حتی در محل کار نیز با مشکل مواجه شوند. برای این که این نوع تنش ها برطرف شود، بهترین پیشنهاد مراجعه به مشاوره این حوزه و بهره بردن از  جلسات مشاوره خانواده در نوا مشاور است. مشاورین این حوزه بر اساس تجربه و توانایی های خود بهترین راه کارها را برای خانواده هایی که دچار مشکل شده اند پیشنهاد می کنند و پله پله تا بهبود رابطه با آن ها هم قدم می شوند.

بعد از جلسات مشاوره، به مرور زمان آرامش به فضای خانه بر می گردد و تنش و بحث از محیط خانه دور می شود.

مشاورین به عنوان فرد سوم بی طرف می توانند در حل و فصل مشکلات به افراد کمک کنند و امین مراجعین خود باشند.

در بعضی از موارد حل مشکل زوجین نیاز به تخصص دارد و خود افراد نمی توانند به تنهایی مشکلات به وجود آمده را برطرف کنند.

گاهی اوقات زوجین در مورد خواسته ها و انتظارات همسر خود اطلاعی ندارند و ممکن است و بر اساس تفکرات خود و حدس و گمان هایی که می زنند کاری را انجام دهد که خوشایند طرف مقابل نباشد و بالعکس باعث بیشتر شدن اختلافات و بالا گرفتن بحث و جدل شود. در چنین شرایطی که به اصطلاح افراد حرف یک دیگر را نمی فهمند، کمک گرفتن از مشاورین متخصص در این حوزه به زن و شوهر کمک می کنند تا پستی و بلندی های رابطه را برطرف کرده و به ثبات و آرامش برسند.

مشاوره خانواده خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مشاور خوب کسی است که اطمینان مراجع را جلب کرده و با رفتار  خود به او اطمینان دهد که صحبت های مراجع را به بیرون از اتاق مشاوره نمی برد؛ درمانگران کاردان و مجرب مراجع را قضاوت نمی کنند و طبق علم روز دنیا برای برطرف شدن مشکل آن ها تلاش کرده و راهنمایی های لازم را برای مراجع بازگو می کنند.

مشاوران خانواده نوا مشاور در تلاشند تا به صورت تلفنی و حضوری مشکلات مراجعین را حل و فصل کنند و با بکارگیری روش های متعدد روانشناسی برای برطرف کردن اختلافات و تعارضات در خانواده و رابطه مراجعین قدمی بردارند.

مشاور خوب، شرایط و موقعیت مراجع را در نظر می گیرد و بر این اساس با مراجع رفتار کرده و راهکار ارائه می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های مشاورین مجرب مهارت برقراری ارتباط با مراجع و برقرار کردن ارتباط درمانی با فرد مراجعه کننده است. درمانگر کاردان باید بتواند در قدم اول اعتماد مراجعه کننده را جلب کرده و با رفتار خود به ایشان اطمینان دهد که او را درک می کند؛ سپس با مهارت توانایی خود با مراجع ارتباط درمانی برقرار کرده و از این طریق اطلاعات بیشتری در مورد مراجع کسب کرده و با کمک روش های علمی راه و روش حل و فصل مشکل مراجع را پیدا کرده و به ایشان ارائه دهد.

تعدا جلسات مشاوره بستگی به شرایط و همکاری مراجع دارد؛ هر چقدر همکاری مراجع با درمانگر بیشتر باشد، جلسات موثرتر خواهند بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان