رونمایی از معامله قرن در برهه فعلی هدیه به نتانیاهو است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، "مایک پنس" معاون اول رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته اعلام کرد که نتانیاهو و "بنی گانتس" رییس حزب ائتلافی "آبی - سفید" اسرائیل برای رونمایی از معامله قرن به کاخ سفید دعوت شده‌اند.

دعوت "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا از رهبران رژیم صهیونیستی برای حضور در واشنگتن دقیقا مصادف با روز انتخابات پارلمانی در سرزمینهای اشغالی برای ایجاد کمیته ای با هدف رد درخواست مصونیت قضایی نتانیاهو شده است.

اکنون در این برهه زمانی رونمایی از طرحی که آمریکایی ها آن را "طرح صلح خاورمیانه" می نامند، کاملا توجهات را بر روی طرح دولت ترامپ متمرکز می کند. اگرچه رونمایی از معامله قرن بارها توسط دولت ترامپ به تعویق افتاده، اما همیشه محل بحث رسانه ها و مقامات مختلف قرار گرفته و زمان مقرر برای ارائه آن به نظر برای انحراف افکار عمومی از مساله تشکیل کمیته برای رد درخواست مصونیت قضایی نتانیاهو است.

به طبع نشست ترامپ با رهبران احزاب "لیکود" و آبی - سفید در سه شنبه آینده تمرکز تمام رسانه ها را به جلسه آنان متمرکز می کند و بحث رای گیری برای تشکیل کمیته در پارلمان اسرائیل را به حاشیه برده و کاملا تحت الشعاع قرار می دهد.   

نتانیاهو برای گریز از اتهامات قضایی خود درخواست مصوبه ای را داده که در آن نخست وزیر از هرگونه پیگرد قضایی مصون بماند. اما ائتلاف آبی - سفید حزب رقیب نتانیاهو خواستار تشکیل کمیته ای برای رد درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی "معاریو"، حتی منابع آگاه ائتلاف آبی - سفید اعلام کردند که گانتس حضور در کاخ سفید برای رونمایی از معامله قرن را یک تله سیاسی توسط نتانیاهو می داند و به واشنگتن سفر نخواهد کرد.

به نوشته دیگر روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، دیدار با ترامپ و تیم صلح خاورمیانه از جنبه دیگر هدیه ویژه به نتانیاهو است، زیرا پنس در سخنان خود گفته بود که دعوت از گانتس برای حضور در کاخ سفید به خواسته نتانیاهو بوده است.   

روزنامه جروزالم پست در ادامه نوشت: ترامپ همراه با تیم مذاکره کننده صلح خاورمیانه به رهبری "جرد کوشنر" داماد و مشاور ارشد خود جزئیات طرح را به نتانیاهو و گانتس ابلاغ خواهند کرد و متعاقبا مسیر را برای الحاق دره اردن به سرزمینهای اشغالی هموار می کند. روز پنجشنبه نتانیاهو در دیدار با "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه آزادی "نعما ایساخار" زندانی اسرائیلی در روسیه را به نوعی تضمین کرد. سپس وی پنس معاون رییس جمهوری آمریکا را برای دیدار از "دیوار ندبه" همراهی کرد.

این روزنامه اشاره کرد که دیگر چه کسی مصونیت قضایی، اتهامات علیه نتانیاهو و انتخابات سوم را به خاطر می آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان