خریداران مسکن چقدر وام گرفتند؟

آمار بانک مرکزی حاکی از آن است که تسهیلات پرداختی بانک‌ها در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته و از سوی دیگر کمتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای خرید مسکن، تسهیلات پرداخت شده است.

خریداران مسکن چقدر وام گرفتند؟

به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، بانک‌ها در 9 ماهه سال جاری 626 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرده‌اند که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 144 هزار میلیارد تومان معادل 29.8 درصد رشد داشته است.

بر همین اساس، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش به تمامی بخش‌های اقتصادی در 9 ماهه سال جاری مبلغ بیش از 340 هزار میلیارد تومان بوده که 54.4 درصد از کل تسهیلات پرداختی را دربرمی‌گیرد.

این نوع تسهیلات در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 56 هزار میلیارد تومان معادل 19.7 درصد افزایش داشته و سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در 9 ماهه سال جاری معادل 136 هزار میلیارد تومان بوده که حاکی از تخصیص 39.8 درصد از منابع تخصیص‌یافته به سرمایه در گردش تمامی بخش‌های اقتصادی است.

در همین مدت بیش از 276 هزار فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره 690 میلیون تومان پرداخت شده و در بخش خدمات تعداد نیز حدود دو میلیون و 649 هزار فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره 80 میلیون تومان پرداخت شده است.

این آمار نشان می‌دهد که بیشترین تسهیلات پرداختی بانک‌ها در بخش خدمات و پس از آن صنعت و معدن بوده است؛ به طوریکه 215 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش خدمات و 190 هزار میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن پرداخت شده است.

کمترین تسهیلات را نیز در این مدت بخش مسکن و ساختمان به خود اختصاص داده است و در مجموع در 9 ماهه سال جاری 3.1 درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها برای خرید مسکن مصرف شده است؛ در واقع کمتر از 20 هزار میلیارد تومان برای خرید مسکن پرداخت شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان