بودجه گازسوز کردن رایگان خودروها تامین شد

حسن قلی پور مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: پس از سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، دولت مصوبه ای را در شورای وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه به تصویب رساند که طی آن کارخانه ها موظف به تولید بیشتر خودروهای گازسوز شدند و همچنین مردم را برای تبدیل خودروهای خود به گازسوز و مصرف بیشتر CNG تشویق کرده است

حسن قلی پور مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: پس از سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، دولت مصوبه ای را در شورای وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه به تصویب رساند که طی آن کارخانه ها موظف به تولید بیشتر خودروهای گازسوز شدند و همچنین مردم را برای تبدیل خودروهای خود به گازسوز و مصرف بیشتر CNG تشویق کرده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: در این مصوبه مبلغ 6 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه برای تبدیل 1 میلیون و 464 هزار خودرو اختصاص داده شده است که اولویت تبدیل نیز با ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد بود. از ملزومات تحقق این مصوبه همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور خواهد بود تا با همکاری بخش خصوصی، زمین در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی قرار گیرد. با اجرای این طرح هم اشتغال تولید می شود و هم با کاهش مصرف بنزین، آلودگی هوا کاهش می یابد.
مدیر طرح CNG در ادامه درباره تعداد خودروهای گازسوز شده گفت: تعداد دقیق خودرو‌هایی که در حال‎حاضر گازسوز شدند، مشخص نیست. ولی طبق آمار کارخانه‎ها، 920 هزار خودرو در کارخانه گازسوز شدند و در حال حاضر حدود 4 تا 4 و نیم میلیون خودرو گازسوز هستند. با این یک و نیم میلیون خودرو طرح گازسوز شدن خودروها، در مجموع حدود 6 میلیون خودرو گازسوز می‎شوند. حدودا 1/3 درصد از 21 میلیون خودرویی که در سطح کشور در حال تردد هستند، گازسوز هستند. همچنین برای یک و نیم میلیون خودروی تولید نشده نیز در حال عقد قرارداد و جذب سرمایه گذار اولیه هستیم، زیرا هزینه آن اول باید پرداخت شود.
قلی پور در پایان تصریح کرد: در حال حاضر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای اجرای این طرح در حال مذاکره با ایران خودرو، مختصصان این حوزه، بانک ملت و دیگر بانک ها است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان