سوگواره فاطمی در ستاد سپاه استان تهران برگزار شد

‌ویژه برنامه شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) ظهر یکشنبه ۶ دی ماه با حضور جمعی از پاسداران و بسیجیان در هیئت حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه استان تهران برگزار شد.

سوگواره فاطمی در ستاد سپاه استان تهران برگزار شد

حجت‌الاسلام سید مهدی مجیدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون سپاه با بیان اینکه اگر کل دین را به دانه‌های تسبیح تشبیه کنیم، ‌ولایت نقش نخ این تسبیح را بر عهده دارد که محور کل دین است،گفت: حضرت زهرا (س) ‌ تمام زندگی‌اش را وقت ولایت کرد و از این رو در دنیا بی‌نظیر بود.

وی با بیان اینکه در اسلام به هیچ چیز به اندازه ولایت توجه نشده است، ادامه داد: دختر پیامبر(ص) بزرگترین الگوی عالم بود و در ادای این حق بزرگ در حد کمال عمل کرد.

‌وی با تأکید بر اینکه ولایت اهل بیت محور دین است، گفت: سرتاسر وجود فاطمه(س) در توجه به حوزه ولایت حرف اول را می‌زند، باید در نظر داشت این توجه‌ها از جایگاه همسری علی(ع) نبود بلکه از جایگاه ولایت پذیری آن حضرت بود، زهرا(س) بزرگترین شخصیت در ادای حق ولایت و از همه در این راه جلوتر بود.


حجت الاسلام مجیدی مطرح کرد: ما به عنوان شیعه باید نگاه الگویی به آن بانوی مطهره داشته باشیم چرا که زهرا(س) جان، آبرو و همه دارایی اش را تقدیم این مسیر کرد.

وی شاخص ولایتمداری را بسیار مهم دانست و یادآور شد: وصیت پیامبر اسلام(ص) برای حفظ دین سفارش به پیروی از کتاب خدا و عترت و اهل بیتش بود و امروز این توصیه به نقل از همه مسلمانان مخصوصا علمای اهل سنت است.

وی در ادامه خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س) را دنیایی از معارف دین معرفی کرد و افزود: خطبه فدک از دیدگاه امام موسی کاظم(ع) حاکمیت اهل بیت در کره عالم است.

خطیب حسینیه فاطمه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) در خطبه فدکیه قرآن را با صبوری به طور کامل معرفی می‌نماید چرا که ایشان رسالت پدرش را دارد و حامی ولایت و مروج دین است.

وی با ابراز اینکه حقیقت قرآن عجین با ولایت و امامت است، اضافه کرد: قرآن منجی است، باید آن را بشناسیم و مسیر آن را درک کنیم، کسی که قرآن شناس باشد، اهل بیت شناس هم می‌شود.
 
حجت‌الاسلام مجیدی در پایان عنوان کرد: کسی که قرآن را بشناسد بعید است در خانه اهل بیت نرود، هر کس حقیقت قرآن را بفهمد هیچگاه در خانه حضرت زهرا(س) را آتش نمی زند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر