مدیرکل مدیریت ستاد بحران استان:

۱۴ شهرستان و هزار و ۵۴۲ روستا گرفتار سیلاب بودند

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان: ۱۴ شهرستان و هزارو ۵۴۲ روستا گرفتار سیلاب بودند و در بعضی شهرها بالای ۲۰۰ میلی‌متر باران بارید.

14 شهرستان و هزار و 542 روستا گرفتار سیلاب بودند

عباسعلی ارجمندی یکشنبه 6 بهمن ماه در پنجمین نشست شورای اطلاع رسانی و هماهنگی روابط عمومی های سیستان و بلوچستان که با حضور مدیران رسانه ها و روابط عمومی های ادارات این استان برگزار شد، اظهار داشت: هشدارهای اولیه قبل از 20 دی در ارتباط با سیل اخیر جنوب استان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و از ظرفیت مردم در این حادثه استفاده شد که خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

وی گفت: حجم آب بسیار بالا بود به طوریکه بیش از 200 میلی‌متر باران در فنوج بارید و 199 درصد آب سدها افزایش یافت و چهار سد در حوزه جنوب که برخی برای اولین بار و برخی سدها بعد از هشت سال آبگیری کامل شدند.

وی افزود: عرض سیلاب در برخی مناطق به 800 متر رسید و سرعت بارش‌ها بحرانی ایجاد کرد که به بهترین شکل مدیریت شد.

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در لحظات اولیه اگرچه پرواز امکانپذیر نبود اما از طریق قایق‌های ارتش و سپاه و مردم امدادرسانی به سیلزدگان انجام شد و در همان ابتدای سیلاب سه هزار نفر نجات یافتند.

وی ادامه داد: 14 شهرستان و هزارو 542 روستا گرفتار سیلاب شدند و در بعضی شهرها بالای 200 میلی‌متر باران بارید.

ارجمندی گفت: 678 تیم علاوه بر خود تیم‌های داخل شهرها درگیر امدادرسانی به سیل‌زدگان شدند و توزیع بسته‌های 72 ساعته از همان لحظات ابتدایی سیلاب آغاز شد.

وی افزود: هلال احمر با 16 میلیارد تومان، سپاه چهار بیمارستان صحرایی، ارتش 6 بالگرد، 66 تن موادغذایی و دارویی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و حوزه شرکت‌های دولتی (شستا) به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان کمک کردند.

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در بخش خودرویی نیز هزار دستگاه خودروی تاکتیکی سنگین و نیمه سنگین به مردم خدمت رسانی کردند.

وی ادامه داد: از طریق مواکب اربعین تا امروز 900 هزار بسته غذای گرم توزیع شده و آستان قدس نیز اقدامات بسیاری در منطقه انجام داده است.

ارجمندی گفت: کل اقلام توزیع شده بین سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان چهار هزار تن بوده و 10 هزار و 233 دقیقه برنامه نیز از تمامی شبکه‌های صدا و سیما پخش شده است.

وی افزود: جمع خسارت‌های برآورد شده اولیه سه هزار و 400 میلیارد تومان است که بخش اعظم آن در حوزه کشاورزی و راه است.

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک در 24 روستا تردد با ماشین‌های سنگین انجام می‌شود و اقلام نیز از همین طریق به دست مردم می‌رسد.

وی بیان کرد: در حوزه شبکه آب آشامیدنی 42 روستا باقی مانده اما به دلیل مسائل بهداشتی فعلا نمی‌توانند از شبکه آب آشامیدنی استفاده کنند و آبرسانی از طریق تانکرهای سیار و ارسال آب معدنی انجام می‌شود.

ارجمندی اظهار داشت: 16 خانوار نیز از روز گذشته به دلیل طغیان رودخانه‌ها و احساس خطر اسکان اضطراری داده شدند.

وی گفت: کمیته‌هایی نیز در مناطق سیلزده راه‌اندازی شده و نگاه از لحظه اول علمی بوده و در مصوبه روز گذشته هیات دولت احداث 2 هزارو 150 واحد شهری، تعدادی واحد روستایی، کمک بلاعوض و کمک هزینه اسکان شهری و روستایی به تصویب رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان