شاهرخی: همه می‌خواهند از نمد تیم‌ملی برای خود کلاه بدوزند

سرمربی سابق تیم ملی ایران معتقد است که اکنون با رفتن ویلموتس و رئیس فدراسیون فوتبال، وضعیت بهتر نشده و الان همه دوست دارند خودشان مربی جدید را انتخاب کنند.

شاهرخی: همه می‌خواهند از نمد تیم‌ملی برای خود کلاه بدوزند

همایون شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت نامشخص نیمکت مربیگری تیم ملی و وجود دست‌های فراوان برای انتخاب گزینه‌های مختلف برای این تیم گفت: این شرایط نامساعد همواره بر فوتبال ما حاکم بوده است. قبلا یک مدیر - مربی موفق به نام کی‌روش بود که با همه این مسائل به سختی برخورد می‌کرد و بازیکنان و تماشاگران را به سمت خود جذب کرد. او با سیاستی که به درد فوتبال ما می‌خورد، به موفقیت رسید.

* مدیران ما انسان‌های خوبی هستند اما متخصص نیستند

وی ادامه داد: بعد از آن دوره، مسئولان فوتبال دور هم نشستند و برای بهبود وضعیت تصمیم‌گیری کردند. کسانی که کنار هم می‌نشینند ممکن است انسان‌های خوبی باشند اما متخصص نیستند و نمی‌دانند چطور باید قرارداد بنویسند. مربیانی که از خارج از کشور به ایران می‌آیند، به خاطر این نیست که ایران را دوست دارند بلکه به این دلیل است که می‌خواهند به پول بیشتری دست یابند و ایران را هم موفق کنند. در نتیجه به علت عدم شناخت درست مسئولان، شکست می‌خوریم و افراد مسئول دوباره می‌گویند کار درستی نکردیم ولی می‌بینیم باز هم اشتباه می‌کنند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: ویلموتس در بازی‌های آسان، خوب بود اما در بازی‌های نسبتا سخت به مشکل خورد. در نتیجه ایران که در آسیا همیشه جزو تیم‌های برتر بود، اکنون تبدیل به یک تیم درجه دو شده که اگر بحرین و عراق، برنامه‌های خود را با هم پیش ببرند ما به جام جهانی صعود نمی‌کنیم و این موضوع نه تنها به ورزش، بلکه به جوانان هم لطمه می‌زند.

* با رفتن ویلموتس و تاج، وضعیت بدتر شد

شاهرخی اضافه کرد: می‌بینیم که همه مسئولان امر پی کار دیگری می‌روند و در این میان، نسل جوان و ملت ضرر می‌بینند. اکنون با رفتن ویلموتس و رئیس فدراسیون فوتبال، وضعیت بهتر نشده و بدتر شده و الان همه دوست دارند خودشان مربی جدید را انتخاب کنند و نامی هم از آن‌ها نباشد. وقتی مربی جدید ببرد، می‌گویند ما انتخاب کردیم و اگر مربی جدید موفق نشود، هیچ صحبتی نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر رسانه‌های ایتالیایی از مذاکره فدراسیون فوتبال با جیانی دبیاسی، مربی ایتالیایی خبر دادند که سخنگوی این فدراسیون چنین مذاکره‌ای را تکذیب کرد اما دبیاسی در روزهای گذشته اعلام کرد که تنها توافق بر سر جزییات مهم باقی مانده است. با توجه به این وضعیت که فدراسیون تکذیب می‌کند و مربی ایتالیایی تایید، به نظر می‌رسد کسان دیگری خارج از مجموعه فدراسیون فوتبال در حال رایزنی برای انتخاب سرمربی هستند.

* وقتی کارها قاطی شود، هر کسی می‌خواهد از این نمد کلاهی برای خود بدوزد 

شاهرخی درباره این اتفاقات گفت: ضرب المثل گر نباشد چیزکی، مردم نگوید چیزها شامل حال تصمیمات فدراسیون می‌شود. اتفاقاتی در حال رخ دادن است که فدراسیون می‌گوید من انجام ندادم و برخی‌ها می‌گویند کار وزارت ورزش است. وقتی کار قاطی شود و هر کسی بخواهد از این نمد برای خود کلاهی بدوزد، آخر کار همین می‌شود. نباید سر مردم را با این قبیل کارها گرم کنیم. این داستان مانند قصه‌های "هزار و یک شب" است که هر روز تکرار می‌شود و ادامه دارد.

سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره جمع شدن بساط این قبیل موازی‌کاری‌ها و پنهان‌کاری‌ها اظهار کرد: در صورتی که یک مدیریت قاطع بیاید و محتاج فوتبال نباشد و از تجربه بالای خود بهره ببرد، بساط این کارها هم جمع می‌شود. هر کسی که سمتی در فدراسیون می‌گیرد، بله‌قربان‌گو است و باب دل روسای خود عمل می‌کند.

* باید یک مربی بیاوریم که مدیر هم باشد

وی درباره سرانجام تصمیمات متناقض در فدراسیون فوتبال اظهار کرد: آخر ماجرا بستگی به شانس و اقبال دارد. اگر مربی خوش شانس باشد و دچار حادثه‌های عجیب و غریب نشود، می‌تواند از این وضعیت آشفته جان سالم به در ببرد. با این حال باید، شاید و اما و اگر را دور بریزیم و با منطق و فکر و استفاده از خبرگان ورزش، وضعیت باثباتی را رقم بزنیم.

شاهرخی در واکنش به این سوال که از بین مربیان خارجی و داخلی کدام یک را برای هدایت تیم ملی در این مقطع موثر می‌داند، گفت: در گذشته بین مربی داخلی و خارجی تفاوت‌هایی وجود داشت. الان با توجه به گسترش اینترنت و فراهم شدن شرایط مطالعه از راه دور، مربیان به جدیدترین علم‌ روز دنیا دسترسی دارند و اگر عاشق فوتبال باشند، علم خود را بالا می‌برند. به همین دلیل در ایران مربیان خوب داریم اما در ایران هم باید از بین مربیان، فردی را انتخاب کنیم که مدیر باشد. تیم ملی احتیاج به مربی دارد اما در کنار آن، باید فردی را انتخاب کنیم که مدیر هم باشد.

سرمربی سابق تیم ملی افزود: اگر مربی ایرانی حمایت رسانه‌های ملی، نوشتاری و حمایت مردم و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را داشته باشد می‌تواند موفق شود اما من می‌دانم که بعد از انتخاب مربی ایرانی، انتقادات شروع خواهند شد. در ایران هم مربی ایرانی باشخصیت و بالیاقت داریم که توان مدیریت و مربیگری دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان