با تلاش پژوهشگران انگلیسی صورت می‌گیرد

نجات گونه‌های در حال انقراض با پهپاد!

پژوهشگران انگلیسی سعی دارند با کمک پهپاد و فناوری یادگیری ماشینی، به بررسی و نجات گونه‌های در حال انقراض حیوانات کمک کنند.

نجات گونه‌های در حال انقراض با پهپاد!

به گزارش ایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه بریستول، پژوهشگران سعی دارند با روش جدیدی که در آن از یادگیری ماشینی و پهپاد استفاده می‌شود، به نجات حیات وحش کمک کنند.

پژوهشگران "دانشگاه بریستول"(University of Bristol) و "انجمن جانورشناسی بریستول"(BZS)، پژوهشی را آغاز کرده‌اند تا طی آن، پهپادها و حسگرها را برای بررسی زرافه‌های در حال انقراض موسوم به "زرافه کوردوفان"(Kordofan giraffe) در پارک ملی "Bénoué" به کار بگیرند.

دکتر "گرین مک‌کیب"(Gráinne McCabe)، مدیر بخش حفاظت انجمن جانورشناسی بریستول گفت: اخیرا کاهش قابل توجهی در میان پستانداران بزرگ این پارک مشاهده شده و اندازه‌گیری دقیق جمعیت این حیوانات می‌تواند راهنمای خوبی برای حفظ این گونه‌ها باشد.

وی افزود: گشت و گذار در این پارک بسیار دشوار است و بخش‌های وسیع آن، غیرقابل دسترس هستند و چالش بزرگی برای بررسی حیات وحش به شمار می‌روند. زرافه‌های کوردوفان در استتار بسیار ماهر هستند و اغلب در گروه‌های کوچک دیده می‌شوند.

از آنجا که انجمن جانورشناسی بریستول مشتاق بود تا بهترین راهبرد را برای بررسی حیات وحش پارک پیدا کند، از دکتر "مت واتسون"(Matt Watson)، پژوهشگر دانشکده علوم زمین دانشگاه بریستول و دکتر "تام ریچاردسون"(Tom Richardson)، پژوهشگر بخش هوافضای این دانشگاه دعوت کرد تا در پروژه مذکور همکاری کنند.

این گروه پژوهشی توانست همکاری موفقیت‌آمیزی را به نمایش بگذارد و طی این پروژه، از پهپادها برای بررسی و اندازه‌گیری انفجارهای آتش‌فشانی استفاده کند تا ابداع سیستمی برای بررسی حیات وحش آغاز شود.

دکتر واتسون گفت: شاید این روش روی زمین، ساده به نظر برسد اما اگر منطقه‌ای به اندازه لندن بزرگ را تصور کنید که جنگل‌های بسیاری دارد و باید تنها 20 یا 30 زرافه کوردوفان در آن شناسایی شوند، دیگر کار ساده‌ای تصور نمی‌شود.

دکتر ریچاردسون گفت: شاید ما به بیش از یک نوع پهپاد و چندین حسگر متفاوت نیاز داشته باشیم تا بتوانیم یک شبانه‌روز را به جستجو بپردازیم. دوربین‌های چندطیفی جدید که با یادگیری ماشینی و ابزار پیشرفته ادغام شده‌اند، باید کاملا خودکار باشند تا بتوانند منطقه‌ای به این وسعت را پوشش دهند.

واتسون و ریچاردسون در حال حاضر به همراه دکتر "تیلو برگادت"(Tilo Burghardt)، پژوهشگر بخش علوم رایانه دانشگاه بریستول، با انجمن جانورشناسی بریستول همکاری می‌کنند تا به همراه هم بتوانند به ابداع فناوری‌های مورد نیاز برای این پروژه بپردازند.

واتسون افزود: سیستمی که ما بر اساس یادگیری ماشینی برای بررسی زرافه کوردوفان ابداع کرده‌ایم، می‌تواند برای بررسی طیف گسترده‌ای از پستانداران کاربرد داشته باشد. اگر این سیستم با سیستم‌های هوایی ارزان قیمتی ادغام شود که قابلیت عملکرد خودکار دارند، می‌تواند تفاوت قابل توجهی در پروژه‌های حفظ حیات وحش سراسر جهان ایجاد کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان