الحشد الشعبی: ارتباطی با حمله به سفارت آمریکا نداریم

خبرگزاری فارس: «ابو علی البصری» معاون نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی، اعلام کرد که هیچ ارتباطی میان این سازمان و حمله‌کنندگان به سفارت آمریکا وجود ندارد و آن‌ها از جانب خودشان این کار را انجام داده‌اند.

به نوشته وبگاه اخبار العراق، او تأکید کرد: «الحشد الشعبی مسئولیت هیچ عملیاتی را نمی‌پذیرد.»

البصری افزود: «برخی طرف‌ها سعی دارند نام الحشد الشعبی را بدون هیچ دلیلی در این ماجرا به زبان آورند. تشکیلات الحشدالشعبی به طور منظم و منسجم کار می‌کند و ما نشست‌ها و جلسات توجیهی مستمری را با گروههای وابسته به الحشد الشعبی داریم.»

 

وی تأکید کرد که میان فرماندهان الحشد و فرماندهان امنیتی همکاری بسیار خوبی وجود دارد و شهید ابومهدی المهندس نیز بر این موضوع همواره تأکید و تمرکز داشت.

البصری همچنین گفت که الحشد الشعبی و سازمان‌های امنیتی در یک اتاق عملیات کار می‌کنند و به خصوص در موضوع مبارزه با تروریسم همانکی سطح بالایی وجود دارد.

پیش از این چند تن از فرماندهان و شخصیت‌های الحشد الشعبی نیز هرگونه عاملیت این سازمان را در حمله شب گذشته راکتی به سفارت آمریکا در بغداد رد کردند؛ تا جایی که «هادی العامری» این گونه حملات را مشکوک دانست و گفت که این حملات با هدف فتنه انگیزی و مانع‌تراشی در مسیر خروج نیروهای خارجی از عراق صورت می‌گیرد.

پیش از وی نیز «جواد الطلیباوی» سخنگوی عصائب اهل الحق در توییترش اعلام کرد که هیچ کدام از گروه‌های مقاومت الحشد الشعبی در شلیک راکت به سمت سفارت آمریکا در منطقه دخالت نداشته‌اند و اصولا الحشد الشعبی مدت‌هاست که استفاده از این سلاح را پشت سر گذاشته است.

منابع خبری عصر یکشنبه از شلیک چند راکت به منطقه سبز بغداد که سفارت آمریکا در آنجا قرار دارد، خبر دادند. گفته می‌شود که دست کم یک نفر در سفارت آمریکا مجروح شده است با این حال برخی منابع گزارش داده اند تعداد مجروحان بیشتر از یک نفر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان