بررسی واگذاری بنادر به بخش خصوصی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون گزارش وزارت راه و شهرسازی درباره بندهای 48، 51 و 52 قانون برنامه ششم توسعه در ارتباط با واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی گزارشی را درباره اقدامات انجام شده و ضوابط، معیارها، شاخص‌هایی که در نظر گرفته شده و امتیازاتی که دولت می‌تواند دهد، ارائه دادند.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: بر اساس برنامه مدون حدود یک ماه دیگر نسبت به واگذاری 36 بندر در جنوب به بخش خصوصی اقدام می‌شود و شرایط مزایده آنها نیز اعلام خواهد شد. بیش از 90 درصد بار از طریق بنادر وارد کشور می‌شود و ما به همین نسبت از بنادر کشور صادرات داریم. این امر می‌تواند بخش خصوصی را در اداره بنادر وارد کند.

او افزود: در ادامه نیز در خصوص اجرای ماده 52 قانون برنامه ششم توسعه بحث شد که این ماده نیز به همین مباحث در خصوص خطوط ریلی و واگن های شرکت راه آهن بازمی‌گردد. بر اساس گزارش‌ها در بحث زیرساخت‌ها آن طور که باید و شاید عمل نشده و کمیسیون سازمان بنادر را مکلف کرد تا جلسه‌ای را با مدیران مربوطه راه و شهرسازی، بانک‌ها و صندوق توسعه برگزار کند تا ببینند چه راه حل‌هایی وجود دارد تا در خصوص زیرساخت‌های خطوط ریلی نیز از ظرفیت‌های برنامه ششم توسعه استفاده شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان