مومنی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

۲۰ درصد معتادان متجاهر درمان می‌شوند

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در شرایط کنونی فقط ۲۰ درصد از معتادان متجاهر درمان می‌شوند.

20 درصد معتادان متجاهر درمان می‌شوند

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با موادمخدر که امروز (سه‌شنبه 8 بهمن‌ ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه‌ دستگاه‌ها در امر مبارزه با موادمخدر تلاش می‌کنند و این موضوع ادامه دارد.

وی افزود: بخش اول اقدامات ما قضایی و انتظامی بود که انجام شد و به مرحله تثبیت رسید، بخش دوم نیز مربوط به تغییر کاربری و اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه است که همه‌ دستگاه‌ها باید در این زمینه پای کار آیند.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر در پاسخ به این سوال که با اصلاح قانون چند درصد از معتادان متجاهر درمان خواهند شد، بیان کرد: پیش بینی می‌شود با اصلاح قوانین مربوط به مبارزه با موادمخدر و نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر بیش از 80 درصد معتادان درمان شوند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی فقط 20 درصد از معتادان متجاهر درمان می‌شوند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ما در جلسات نقص دستگاه‌ها را اعلام و مجاب‌شان می‌کنیم که وظیفه خود را انجام دهند.

مومنی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در امر مبارزه با موادمخدر در گذشته مناسب بوده است، گفت: این اقدامات حاصل تلاش تمام دستگاه‌ها است، البته برخی نواقص هم وجود دارد که باید برطرف شوند.

وی درباره وضعیت معتادان متجاهر دارای بیماری خاص افزود: در آخرین جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر تصمیم‌گیری شد تا تعدادی از معتادان متجاهر دارای بیماری خاص در بیمارستان‌ها بستری شوند و تا پایان اسفند این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در راستای ساماندهی معتادان متجاهر به 80 درصد از اهدافمان رسیده‌ایم.

مومنی درباره بحث تغییر قانون تصریح کرد: قانون اگر اصلاح نشود، این چرخه باطل ادامه خواهد داشت و چیزی جز هدر دادن منابع نیست و باید به شکل یک بسته یکجا، کل قوانین مواد مخدر روزآمد شود.

وی افزود: اگر قانون روز آمد شود، ظرف مدت چند سال می‌توانیم به صورت محسوس نتیجه این اقدامات را مشاهده کنیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر درباره ظرفیت مراکز نگهداری از معتادان متجاهر بیان کرد: در تهران مشکلی در خصوص ظرفیت مراکز نگهداری از معتادان نداریم و در این زمینه اقدامات مناسبی در سال جاری انجام شده است.

مومنی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌های اخیر در روند مبارزه با موادمخدر تأثیرگذار است؟ گفت‌: قطعاً تحریم‌های ظالمانه در امر مبارزه با موادمخدر اثرگذار است و موانعی را ایجاد می‌کند، البته ما مذاکراتی انجام دادیم که این موارد مشمول طرح ما نشود و کمک‌های مختصری هم به ما کرده‌اند، اما کافی نیست.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه قاچاق موادمخدر به اشکال مختلفی انجام می‌شود، افزود: امروزه قاچاقچیان به اشکال و لایه‌بندی‌های مختلف موادمخدر جاسازی می‌کنند و برای کشف‌ آن‌ها به تجهیزات و دستگاه‌های آشکارساز و ایکس ری و غیره نیاز داریم.

مومنی تصریح کرد: این تحریم‌های ظالمانه جزء غیر انسانی‌ترین تحریم‌هاست، چراکه اولین ضرر حاصل از این تحریم‌ها به خود این کشورها باز می‌گردد، چراکه آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود حاضرند شهروندانشان را قربانی و مبتلا کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان