بازداشت یک دانشجوی ایرانی دیگر در بدو ورود به آمریکا

خبرگزاری فارس: در ادامه سنگ‌اندازی دولت آمریکا در راه تحصیل دانشجویان ایرانی و ارعاب اتباع ایران حین ورود به این کشور، روز دوشنبه یک دانشجوی دیگر در بدو ورود به خاک ایالات متحده بازداشت شد.

شبکه «سی. اِن. اِن» گزارش داد بامداد دوشنبه «علیرضا یزدانی» که برای ادامه تحصیل به دیترویت بازگشته بود، توسط ماموران حفاظت مرزی و گمرکی فرودگاه بازداشت شد.

بر این اساس، وکیل یزدانی به سی. اِن. اِن گفت او که برای تحصیل در مقطع دکتری در رشته علوم کشاورزی در دانشگاه ایالت میشیگان پذیرفته شده بود، شش ساعت مورد بازجویی نیرو‌های امنیتی آمریکا قرار گرفته و قرار است به ایران بازگردانده شود.

بازداشت و تلاش برای اخراج این دانشجوی ایرانی 27 ساله در حالی است که هفته قبل نیز یک دانشجوی دیگر در بدو ورود به فرودگاه لوگان در شهر بوستون بازداشت و به ایران دیپورت شد.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در ماساچوست می‌گوید از ماه آگوست تا کنون حداقل 10 دانشجوی ایرانی به دلیل قوانینی که دولت واشنگتن به ریاست «دونالد ترامپ» علیه تهران وضع کرده، از ادامه تحصیل منع و به ایران بازگردانده شده‌اند.

به نوشته سی. اِن. اِن، «برادلی ماز» یکی از وکلای یزدانی می‌گوید او در ماه سپتامبر (2019) از سوی دانشگاه میشیگان پذیرفته شده و اوایل ماه جاری (ژانویه) نیز روادید تحصیلی از سوی دولت آمریکا برای او صادر شده بود.

بر این اساس، اداره حفاظت مرزی و گمرک آمریکا با صدور بیانیه‌ای درباره بازداشت یزدانی بدون ارائه هیچ دلیلی مدعی شد بعد از بررسی‌های که انجام داده‌اند، ورود او به خاک ایالات متحده غیرقابل پذیرش است.

سخنگوی دانشگاه میشیگان نیز گفت این دانشگاه طی 24 ساعت گذشته رایزنی‌های فشرده‌ای با سازمان‌های فدرال ایالات متحده داشته تا مشکل یزدانی را حل کند، اما به نتیجه‌ای نرسیده است.

هفته قبل «محمدشهاب دهقانی حسین آبادی» دانشجوی 24 ساله ایرانی بعد از بازداشت در فرودگاه بوستون، از آمریکا اخراج و به ایران بازگردانده شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان