ماهان شبکه ایرانیان

از ایجاد پلازا تا کاهش کیفیت فضاهای اجتماعی در منطقه ۱۴ پایتخت

اعضای شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت منطقه ۱۴ ضمن درخواست از شهردار تهران بابت تعیین تکلیف پروژه های عمرانی و گردشگری در این منطقه، خواهان توجه به فضاهای عمومی درمنطقه ۱۴ شدند

از ایجاد پلازا تا کاهش کیفیت فضاهای اجتماعی در منطقه 14 پایتخت

به گزارش ایسنا اعضای شورای شهر تهران در واکنش به گزارش شورایاری منطقه 14 به بیان نکته نظرات خود پرداختند و زهرا صدر اعظم نوری با بیان این  که باید ساز و کاری برای ارائه گزارش توسط شورایاران در صحن شورا تدوین شود چرا که ممکن است تا پایان این دوره همه شورایاران نتوانند گزارش خود را ارائه کنند گفت: گزارشاتی که توسط شورایاران ارائه می شود شبیه گزارشات شهرداران است در حالی که می بایست دغدغه های مردمی و پیشنهادات اثر بخش ارائه شود تا ما نیز بتوانیم به عنوان نماینده مردم طرح و لوایح مفیدی را که مشکلات را حل می کند ارائه دهیم.

وی با تاکید بر این که در طی بازدیدی که از منطقه 14 داشتم خواهان تعیین تکلیف بازارچه گل محلاتی و تملک باغ رئیسی بودم گفت: نگهداری از درختان برعهده پیمانکاران است اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که بعضی از مردم با درختان بد رفتاری می‌کنند و اگر اتفاقی برای این درخت بیفتد باید شهرداری این فرد را جریمه کند.

در ادامه همچنین محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی با باین این که من نمی دانم چرا دستورالعمل ها و شرح وظایف شورایاری ها از سوی ستاد هماهنگی تعیین تکلیف نمی شود گفت: ما تصمیم گرفتیم که شورایاران دخالتی در حوزه های مالی نداشته باشند اما این تصمیم به مفهوم بی توجهی به این نهاد مدنی نیست و قراربود شورایاری با اقتدار بیشتر فعالیت کند که نکرده است. من از هیات رئیسه می خواهم در دستور جلسه هفته آینده، موضوع دستورالعمل و شرح وظایف شورایاران را در دستور کار قرار دهد تا تصمیم گیری کنیم .

سالاری افزود: هم اکنون مکاتبات بین شورایاری و اعضای شورا به سختی انجام می شود و به همین دلیل لازم است یک سامانه برای تسریع وصول مکاتبات ایجاد کنیم.

وی با اشاره به مشکلات عمرانی در منطقه 14 گفت: هم افشانی و هم حناچی قول دادند اتوبان شهید شوشتری را از طریق بی او تی تکمیل کنند اما هنوز تکلیف این بزرگراه مشخص نیست.

به گزارش ایسنا در ادامه شهربانو امانی عضو کمیسیون حمل و نقل نیز با بیان این که مردم مناطق 14 ،16 و 17 در رابطه با دکل های برق دغذغه دارند گفت: با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران جلسه داشتیم و پیشنهاد دادیم بهتر است تدابیری اتخاذ شود تا با کمک سایر دستگاه ها و سازمان ها این دکل های برق زیرزمینی شود.

در ادامه زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه نیز با بیان این که منطقه 14 در حوزه خدمات عمومی دچار فقر شدید است گفت : عرشه زیرگذر امیر کبیر یک ظرفیت بالقوه برای تبدیل شد به یک پلازای عمومی را دارد که از مسوولان شهرداری می خواهیم هر چه سریع تر این مهم را اجرایی کنند.

وی با بیان این که حدود 257 هکتار از اراضی منطقه 14 بافت فرسوده ریزدانه به خود اختصاص داده گفت: منطقه 14 باغات زیادی داشته اما در گذشته متاسفانه توافقاتی صورت گرفته که بر اساس آن شاهد کاهش ظرفیت باغات بزرگ مقیاس این مناطق هستیم که لازم است مدیریت شهری در مورد توافقات پیشین بازنگری کند.

همچنین احمد مسجد جامعی رئیس ستاد شورایاری نیز با بیان این که بزرگراه امام علی باعث دو پاره شدن زمین های منطقه 14 شد گفت: ساختمان های نیمه کاره اطراف این بزرگراه فضای امنی را برای گروه های ناهنجار اجتماعی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی گورستانهای قدیمی این منطقه گفت باید به این گورستان ها نگاه دینی و آیینی داشت چرا که از ملیت های مختلف در این گورستان ها دفن شده اند.

وی با اشاره به آسیب فضای عمومی در منطقه 14 گفت: در این منطقه انسجام فضاهای عمومی در حال آسیب است و کیفیت این فضاهای اجتماعی به دلیل وجود شهرک های خاص و اختصاصی کاهش یافته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان