ترورهای مرموز در عراق ادامه دارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ترور زنجیره‌ای شخصیت‌های عراقی همچنان در این کشور ادامه دارد. امروز سه‌شنبه، یک سرتیپ بازنشسته و «محمد حسین علوان» استاد دانشکده علوم تربیتی در دانشگاه مستنصریه ترور شدند.

به گزارش وبگاه خبری «المسله»، یک منبع امنیتی گزارش کرد که عده‌ای افراد نقابدار محمد حسین علوان را مقابل منزلش در منطقه‌ «البنوک» در شمال بغداد ترور کردند.

در همین ارتباط، وبگاه خبری شبکه «الحره» نیز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش کرد که عده‌ای ناشناس، یک سرتیپ بازنشسته عراقی را در منطقه «الدوره» در بغداد ترور کردند.

به گفته این منبع امنیتی، عاملان ترور با اسلحه‌ای مجهز به صداخفه‌کن به سرتیپ عراقی شلیک کردند. پس از حادثه نیروهای امنیتی عراقی وارد منطقه شدند و جسد را به بیمارستان منتقل کردند.

کشور عراق مدتی است که شاهد تظاهرات مردمی است. طی یک ماه اخیر همزمان با فروکش کردن موج اعتراضات، ترورهای مشکوکی در این کشور رخ داده است .

طبق گزارش‌های کمیساریای حقوق بشر عراق، از ابتدای ماه ژانویه، 33 بار به جان برخی شخصیت‌های مهم عراقی سوءقصد شده است که در نتیجه آن، تاکنون 14 فعال عراقی ترور و 19 تن مجروح شدند.

در همه این حوادث، رسانه‌های ضدعراقی، گروه الحشد الشعبی را متهم کرده‌اند. از 14 آذر ماه، برخی رسانه‌هایی مثل شبکه آمریکایی الحره، شبکه سعودی العربیه و شبکه انگلیسی بی.بی.سی عربی، گزارش کردند که پس از حضور عناصر الحشد الشعبی در خیابان‌های بغداد، شماری از معترضان از پشت با سلاح سرد (چاقو) هدف حمله قرار گرفته‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان