بهره‌مندی خودروهای کادیلاک از فناوری تعویض لاین خودکار

شرکت خودروسازی کادیلاک می‌خواهد فناوری تعویض خودکار لاین را به سیستم سوپر کروز خود اضافه کند.

بهره‌مندی خودروهای کادیلاک از فناوری تعویض لاین خودکار

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت خودروسازی کادیلاک(Cadillac) در حال تقویت سیستم کمک راننده خود موسوم به "سوپر کروز"(Super Cruise) با چندین ویژگی جدید از جمله تغییر خودکار لاین است.

به این ترتیب خودروهای کادیلاک در صورت اجازه راننده، در شرایط خاص می‌توانند خط یا اصطلاحا لاین خود را در برخی از بزرگراه‌ها به صورت خودکار عوض کنند و سامانه توجه راننده اطمینان حاصل خواهد کرد که هنگام حرکت به یک خط متفاوت، راننده روی محیط اطراف خودرو متمرکز باشد.

سامانه سوپر کروز هنگام تغییر خط به راننده اطلاع می‌دهد و به خودی خود قادر به انجام چنین کاری نیست.

کادیلاک برای انجام این کار از نقشه برداری لیدار(LiDAR)، به روزرسانی‌های GPS به صورت زنده، سامانه دوربین و حسگرهای رادار بهره می‌برد تا مشخص کند کدام مانور در یک بخش خاص از جاده مجاز است و اینکه آیا جابجایی آن به یک خط متفاوت امکان‌پذیر است.

کادیلاک همچنین در حال ایجاد چندین تغییر دیگر در سوپر کروز است که شامل اطلاعات دقیق‌تر در نقشه است که نه تنها باعث می‌شود تغییر خودکار خط انجام شود، بلکه باعث تقویت عملکرد در جابجایی‌ها و چرخش در بزرگراه‌ها می‌شود.

این خودروساز همچنین با استفاده از نرم افزار به روز شده، کنترل فرمان و کنترل سرعت را بهبود می‌بخشد و استفاده از این سامانه را برای رانندگان آسان‌تر می‌کند.

سامانه به روز شده سوپر کروز از سال 2021 ابتدا در سدان‌های "CT4" و "CT5" و "Escalade" که امسال به بازار عرضه می‌شوند، در دسترس قرار خواهد گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان