واکنش های جهانی به معامله قرن/سوریه معامله ننگین ترامپ را به شدت محکوم کرد

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای، معامله قرن را نسخه تسلیم پذیری در قبال اشغالگری اسرائیل غاصب دانست و بر مبارزات عادلانه ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق مشروع‌شان تاکید کرد.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه به سانا گفت: معامله قرن در چارچوب تلاش‌های مستمر دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حذف مسئله فلسطین و نادیده گرفتن مصوبات بین‌الملل و ناکام گذاشتن آن در خصوص منازعه عربی- اسرائیلی است.

این منبع طرح اخیر آمریکا را حاصل ائتلاف مشترک آمریکا و رژیم صهیونستی در دشمنی آشکار علیه امت عربی دانست و تاکید کرد که سیاست نهایی آمریکا در منطقه خدمت به اسرائیل و طر‌ح‌های توسعه طلبانه آن بر ضد حقوق و منافع عربی است.

این منبع خواستار پایان اشغال اراضی کشورهای عربی و فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی شد و از جامعه بین‌المللی خواست که حقوق مشروع ملت فلسطین و در راس آن حق بازگشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی برخوردار از حق حاکمیت به پایتختی قدس را تضمین کند.

این منبع در پایان با تاکید بر اینکه "سوریه از مبارزات عادلانه ملت فلسطین برای بازپس گیری حقوق مشروعش حمایت می‌کند،" بر اتخاذ موضع مشترک و فعال کشورهای عربی برای مقابله با تجاوزات مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در حق کشورهای عربی که خطری برای حال و آینده امت عربی است، تاکید کرد.

طالبان طرح ترامپ برای فلسطین را محکوم کرد
گروه طالبان در بیانیه‌ای به طرح ننگین ترامپ درباره فلسطین واکنش نشان داد.

گروه طالبان در مورد طرح ظالمانه آمریکا برای بیت المقدس و فلسطین که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور اعلام شد بیانیه‌ای صادر کرد.

طالبان این طرح ظالمانه را تقبیح نموده و آنرا تجاوز آشکارا بر حقوق فلسطینیان می‌داند.

در این بیانیه آمده است: بیت المقدس قبله اول امت اسلامی و فلسطین تنها ملکیت مردم آن کشور می‌باشد، که هیچگونه قابل معامله نیست.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، شامگاه سه‌شنبه در حضور بنیامین نتانیاهو، از خطوط اصلی طرح ادعایی خود برای حل و فصل سیاسی در منطقه خاورمیانه رونمایی کرد که شامل ایجاد دولتی فلسطین به شکل مجمع الجزایری، که پایتخت آن «در بخشی از مناطق قدس شرقی» خواهد بود و شهر قدس نیز پایتخت بلامنازع اسرائیل می‌شود.

استقبال بحرین از معامله قرن و قدردانی از آمریکا

وزارت خارجه بحرین در راستای همسویی با سیاست های ضد فلسطینی آمریکا از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اعلام معامله قرن استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه بحرین در راستای همسویی با سیاست های ضد فلسطینی آمریکا از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اعلام معامله قرن استقبال کرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای ابراز امیدواری کرد که طرف‌های ذیربط آنچه آمریکا ارائه کرده است را بررسی کنند و با نظارت آمریکا مذاکرات مستقیمی بین طرفین صورت گیرد.

در این بیانیه، آمده است که این مذاکرات همچنین باید به تشکیل کشور مستقل فلسطین منتهی شود و حامی امنیت و صلح در منطقه باشد و سود و منفعتی برای همه کشورها و ملت‌ها به همراه داشته باشد.

وزارت خارجه بحرین در پایان مدعی شد که موضع ثابتی نسبت به مسئله فلسطین دارد و از همه تلاش‌هایی حمایت می‌کند که هدف از آن، دستیابی به راهکار عادلانه و فراگیر این مسئله است؛ [راهکاری که] باعث شود تمامی حقوق قانونی ملت فلسطین بازپس گرفته شود و مانند سایر ملتهای جهان، کشور مستقلی تشکیل دهد.

گفتنی است که روز گذشته ترامپ معامله قرن را رونمایی کرد.

ابومرزوق: آشتی فراگیر فلسطینی و اقدام عملی راه مقابله با «معامله قرن» است

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» اجرایی نخواهد شد، بر وحدت فلسطینیان برای مقابله با این طرح تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «موسی ابومرزوق» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که طرح موسوم به معامله قرن طرح جدیدی نیست و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی 20 سال پیش آن را اعلام کرده بود.

ابومرزوق در مصاحبه با وبگاه «العربی الجدید» گفت که این طرح کاملا اسرائیلی با هدف جذب بیشتر کشورهای منطقه و استمرار یهودی‌سازی بخش وسیعی از کرانه باختری و مصادره حقوق فلسطینیان است.

او افزود که هدف اصلی از این طرح حذف مسئله بازگشت آوارگان فلسطینی، حذف قدس به عنوان پایتخت دولت فلسطین و جدا کردن فلسطینیان از محیط عربی و اسلامی است و لذا طرح مصادره اراضی معروف به دره اردن و سواحل بحر المیت و محاصره غزه در همین راستا صورت گرفته است.

ابومرزوق با اشاره به اینکه این طرح در سایه وحدت ملی قوی فلسطین، آینده‌ای نخواهد داشت، گفت که نشانه‌های این وحدت از طریق مخالفت همه گروه‌های فلسطینی با این طرح، مشهود است.

این مسئول جنبش حماس تصریح کرد که راه مقابله با این طرح، وحدت و آشتی فراگیر، طرح عملی برای مقابله با آن است و در صورت داشتن وحدت فلسطینیان و تحقق آشتی فراگیر این طرح دیگر آینده و موفقیتی نخواهد داشت.

ابومرزوق همچنین حمایت برخی کشورهای عربی و حضور نمایندگان آن در کنار خاخام‌ها و رهبران آمریکایی در زمان اعلام معامله قرن را شرم‌آور خواند.

او گفت که دل بستن برخی کشورهای عربی به رژیم غاصب و جعلی در منطقه، شرم‌آور است چرا که این رژیم هرگز آینده‌ای ندارد و دل بستن به آن نیز بی‌فایده و شکست‌خورده است.

حزب الدعوه عراق: طرح شوم معامله قرن هرگز اجرایی نخواهد شد

حزب «الدعوة الاسلامیة» عراق در بیانیه‌ای تأکید کرد که طرح شوم «معامله قرن» توطئه‌ مُرده‌ای است که هیچ گونه آثار حیات ندارد.
حزب الدعوه الاسلامیه» عراق امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای به اعلام طرح معامله قرن از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

در بیانیه این حزب آمده است که «حماقت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن جولان اشغالی و الحاق آن به اراضی اشغالی، نشان داد که این یک طرح تکمیلی برای نابودی آرمان فلسطین و از بین بردن حق آزادی، صلح و زندگی فلسطینیان در اراضی و وطن خودشان است.»

طبق گزارش وبگاه «الوکالة الوطنیة العراقیة للأنباء»، در بیانیه حزب مذکور آمده است که طرح شوم معامله قرن هرگز اجرایی نخواهد شد و این طرح هیچ‌گونه آثار حیات ندارد، بلکه یک توطئه مُرده است، این طرح هرگز حقیقت فلسطین و اسلامی بودن قدس را تغییر نخواهد داد و هرگز وحدت فلسطینیان در برابر رژیم اشغالگر را برهم نخواهد زد.

حزب مذکور با اشاره به اینکه همه مسلمانان جهان می‌دانند که فلسطین، قدس و اماکن مقدس در سرزمین اسراء کالایی برای مبادله و خرید و فروش نیست، آورده است که آنچه مایه حزن و تأسف عمیق است، شتاب برخی رژیم صهیونیستی معروف عربی برای استقبال از این توطئه و تسلیم شدن در برابر خواست صهیونیست‌هاست.

حزب الدعوه همچنین کشورها و ملت‌های جهان عربی، اسلامی و کشورهای دوست را به همکاری و وضع چارچوبی برای مقابله با این توطئه شرم‌آور قرن فراخواند و خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای تثبیت حق فلسطینیان و مخالفت با طرح خیانتکارانه صهیونیستی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان