محمد زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

۱۹۰۴ ملک بدون اجاره بهای شهرداری در اختیار افراد حقیقی

مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: ۱۹۰۴ ملک شهرداری در اختیار افرادی است که تقریبا هیچکدام آن‌ها اجاره نمی‌دهند.

1904 ملک بدون اجاره بهای شهرداری در اختیار افراد حقیقی

املاک شهرداریمحمد نادر محمد زاده مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، درگفت‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حدود 105 خانه سازمانی در شهرداری تهران وجود دارد که با مصوبه شورا در حال پس گرفتن است،‌ گفت: تقریبا نیمی از آنها در اختیار مدیران و نیمی دیگر در اختیار سایر پرسنل است.

مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با بیان اینکه علاوه بر این 100 خانه‌ دیگر هم در اختیار اشخاص وجود داشته که همگی در حال تخلیه هستند اظهار کرد: ارزش مالی 105 خانه‌ای که در حال پس گرفته آن هستیم 250 میلیارد تومان است.

او افزود: 1904 ملک دیگر هم وجود دارد که برای کارهای فرهنگی،‌ خدماتی و درمانی در اختیار اشخاص قرار داده شده بود.


بیشتر بخوانید: واگذاری املاک شهرداری بدون حتی یک برگ دست نویس


محمد زاده با بیان اینکه کاربری این 1904 واحد اجتماعی است که در اختیار افراد حقیقی قرار گرفته، گفت: ممکن است در این بین افرادی هم از مدیران شهرداری باشند ولی به عنوان املاک مدیران شناخته نمی‌َشود.


مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با بیان اینکه اشخاصی که این املاک را در اختیار دارند بهایی به شهرداری نمی‌دهند گفت: در 470 مورد از این املاک انحراف در کاربری دیده شده است که بخشی از آن را تخلیه کرده‌ایم و بقیه را هم به سیستم قضایی ارسال کرده‌ایم.


او با بیان اینکه مجموع خانه‌های سازمانی و املاکی که دارای کاربری اجتماعی هستند 2100 واحد می‌شود اظهار کرد: برای 650 واحد آن اقدام کرده‌ایم و تا کنون 280 واحد تخلیه شده است.


محمد زاده با اشاره به اینکه 350سرای محله در تهران وجود دارد، اظهار کرد: در حوزه معاونت اجتماعی با شورا مذاکراتی در حال انجام است تا نحوه‌ بهره‌برداری از آنها نهایی شود.


مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران افزود: معاونت اجتماعی شهرداری 1100 واحد را بررسی کرده و لایحه‌ای را هم به شورا آماده کرده تا با قرارداد جدید فعالیت کند.


او در خصوص 1904 واحدی که برای کاربری‌های فرهنگی و اجتماعی واگذار شده‌اند گفت: تقریبا هیچکدام آنها اجاره نمی‌دهند اما دارای قرارداد هستند و برخی از اینها هم در اختیار افراد سرشناس هستند.


/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان