توافق برگزیت در پارلمان اروپا به تصویب رسید

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان پارلمان اروپا روز چهارشنبه به توافق برگزیت که هفته گذشته مورد تأیید پارلمان و ملکه انگلیس قرار گرفته بود، رأی مثبت دادند.

در رأی‌گیری امروز پارلمان اروپا در بروکسل بر سر توافق نهایی اتحادیه اروپا و انگلیس درباره مفاد برگزیت، این توافق با 621 رأی مثبت در برابر تنها 49 رأی منفی به تصویب رسید.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد) در اولین نشست خبری خود به عنوان نخست‌وزیر جدید تأکید کرد که در موعد مقرر یعنی 31 اکتبر (11 آبان) انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد، اما با توجه به ترکیب پارلمان وی در این کار ناکام ماند و در نهایت تصمیم به برگزاری انتخابات زودهنگام گرفت تا شاید از این طریق ترکیب پارلمان را به نفع سیاست‌های مد نظر خود تغییر دهد.

به دنبال پیروزی قاطعانه حزب محافظه‌کار (به رهبری جانسون) در انتخابات پارلمانی انگلیس در واپسین روزهای سال گذشته میلادی، مجلس عوام خروج این کشور از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه و طرح نخست‌وزیر «بوریس جانسون» برای برگزیت را تصویب کرد.

مطابق طرح جانسون، انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا، وارد «دوران گذار» خواهد شد، به این معنا که طرفین (بروکسل و لندن) 11 ماه فرصت خواهند داشت تا به یک «توافق جامع» در خصوص ابعاد و جزئیات برگزیت دست پیدا کنند.

گرچه بوریس جانسون ابراز امیدواری کرده که در پایان دوره انتقالی یک ساله به یک توافق تجاری جامع با اروپا برسد، اما بنا بر گفته بسیاری از منتقدان نخست وزیر انگلیس، زمانبندی یک ساله برای چنین مذاکراتی واقع‌بینانه نیست. آنها معتقدند رسیدن به یک توافق جامع که در برگیرنده دغدغه‌ها و ملاحظات انگلیس پس از جدایی از اتحادیه اروپا باشد، مدت زمان بیشتری را می‌طلبد و بر همین اساس لازم بود تا جانسون دوران گذار را محدود به مدت زمانی 11 ماهه نمی‌کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان