رشد اقتصاد روسیه با وجود تشدید تحریم‌های آمریکا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وزارت توسعه اقتصادی روسیه در آخرین گزارش خود اعلام کرد اقتصاد  این کشور در سال گذشته 1.4 درصد رشد کرده است. رشد سالانه ضعیف‌تر از 2018 بوده ولی از پیش بینی خود وزارت توسعه اقتصادی بهتر بوده است.

تولید ناخالص داخلی روسیه 2.3 درصد در آخرین فصل 2019 رشد داشت که باعث شد نتایج به دست آمده 0.1 درصد بالاتر از پیش‌بینی وزارت توسعه اقتصادی باشد. طبق این گزارش، صنایع غیر عمده و مالیات ها به همراه بخش تولید کارخانه‌ای مسئول نتایج به دست آمده بوده اند.

در 2018، علی رغم سخت‌تر شدن تحریم‌های اقتصادی غرب علیه روسیه، تولید ناخالص داخلی این کشور 2.5 درصد اضافه شد در حالی که بانک جهانی اعلام کرد رشد اقتصادی 2.3 درصد بوده است یعنی بالاترین حد طی 6 سال گذشته.

 طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصاد جهان در سال گذشته تا 2.9 درصد کاهش یافت که آهسته ترین سرعت از زمان بحران مالی جهانی بود. پیش بینی برای سال 2020 مثبت تر است و قرار است اقتصاد جهان 3.3 درصد توسعه یابد. ولی صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد این رشد اقتصادی تا حد زیادی وابسته به مذاکرات تجاری چین و آمریکاست. این دو اقتصاد برتر دنیا هنوز هم سعی می کنند به قراردادی جامع برای پایان دادن به جنگ تجاری طولانی مدت برسند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان