تصویب هر دو طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دو طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای کاستن از اختیارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا جهت اقدام نظامی علیه ایران، به تصویب اعضای این مجلس رسید.

طرح اول که از تامین منابع مالی لازم برای اقدام نظامی علیه ایران جلوگیری می‌کند، با 228 رای موافق و 175 رای مخالف به تصویب رسید.

طرح دوم نیز لغو "مجوز جنگی سال 2002 برای مقابله با تهدیدات برآمده از عراق" بود که با 236 رای موافق و 166 رای مخالف توسط مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید.

 کاخ سفید روز گذشته با صدور دو بیانیه‌ مجزا اعلام کرده بود که طرح‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای "قطع بودجه اقدام نظامی علیه ایران" و "لغو مجوز جنگی سال 2002 برای مقابله با تهدیدات برآمده از عراق" را وتو خواهد کرد.

کاخ سفید در این دو بیانیه ادعا کرده بود که تهدید ایران همچنان به قوت خود باقی است و اختیارات ترامپ برای "مقابله با ایران و گروه‌های نیابتی‌اش" نباید کاهش یابد.

کاخ سفید همچنین مدعی شده بود که لغو مجوز جنگی برای مقابله با تهدیدات در عراق نیز امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد "چراکه نیروهای حامی ایران در این کشور فعالیت دارند."

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان