نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد؛

آسیب صد در صدی به بخش کشاورزی پس از سیل اخیر سیستان و بلوچستان

قادری درباره میزان خسارات وارد شده پس از سیل اخیر به زیر ساخت‌های استان سیستان و بلوچستان توضیحاتی داد.

آسیب صد در صدی به بخش کشاورزی پس از سیل اخیر سیستان و بلوچستان

آسیب صد در صدی به بخش کشاورزی پس از سیل اخیر سیستان و بولچستانامیر حمزه قادری نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین وضعیت این استان پس از سیل اخیر با اشاره به این نکته که در بیشتر مکان‌ها و روستا ها وضعیت به حالت عادی برگشته است، گفت: آب از سطح زمین فروکش کرده و از مسیر‌های منتهی به رودخانه در حال حرکت است و تنها مشکل در حوزه راه‌های ارتباطی به روستا‌های اطراف رودخانه است که از ابتدا مسیر عبوری اصلی نداشتند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها افزود: در روز‌های ابتدایی سیل مهمترین اقدام‌های انجام شده در حوزه ارسال خوراک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان بود، اما در حال حاضر باید اعلام کنم که زیر ساخت‌های روستا‌های سیستان و بلوچستان پس از سیل اخیر از بین رفته است.

او تصریح کرد: راه ارتباطی به بیشتر روستا‌های استان سیستان و بلوچستان پس از سیل اخیر بسته شده و در کنار آن نیز ابنیه بسیاری از ساکنان از بین رفته است.


بیشتر بخوانید: واکنش عجیب شورای عالی استان‌ها به توهین یک مدیر دولتی به رئیس شورای شهر فنوج 


قادری با اشاره به وضعیت خط انتقال آب به استان سیستان و بلوچستان گفت: خط انتقال آبی که پیش‌تر به صورت نیمه تمام رها شده بود با سیل اخیر از بین رفته و تمام لوله‌های آن از مسیر خارج شده است.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها افزود: مهمترین خواسته مردمان سیستان و بلوچستان برقراری سیستم آب شرب است که متاسفانه با وجود 438 روستا در چابهار شاخص دسترسی ساکنان آن به آب شرب 21 درصد است و 79 درصد مردم چابهار به آب شرب دسترسی ندارند.

او در تشریح دیگر ابعاد خرابی سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از موهبت‌های مردم سیستان و بلوچستان خاک حاصلخیز این استان برای کشاورزی بود که متاسفانه با سیل اخیر این سیل شسته شد و حفره‌هایی با عمق 20 متر شکل گرفته است.

قادری ادامه داد: در حوزه کشاورزی و بخش کشت دیم و باغی میزان خسارت در برخی از نقاط به میزان 100 درصد گزارش شده است.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان