۱۲هزار نفر شاغل می شوند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، چهل و یک سالگی انقلاب اسلامی ایران در حالی رقم می‌خورد، که این نهضت در طول سال‌های گذشته همواره با دشمنی‌ها و سنگ اندازی های قدرت‌های استکباری روبرو بوده است، که پیش از آن با تسلط بر منابع این کشور در حال چپاول ثروت‌های ملی آن بودند.

اما اکنون انقلاب اسلامی با پشت سر گذاشتن همه فراز و نشیب‌ها، سختی‌ها و دشمنی‌ها در اوج قله افتخار ایستاده است.

ایرانیان، همواره و به پاس گرامیداشت، جشن ملی و دینی دهه فجر انقلاب اسلامی، در این ایام اقدام به افتتاح و یا کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی و اجرایی می‌کنند، استان تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و حالا در چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی با افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌ها مسیر جدیدی پیش رو دارد، تا برای طی قطار توسعه و آبادانی کشور در گام دوم خود با سرعت بیشتر به پیش برود.

سال 97 در استان تهران، یک هزار و 114 پروژه در روزهای مختلف ایام دهه فجر با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 800 میلیارد تومان افتتاح شد.

از این تعداد 41 پروژه در بخش گردشگری بود، که شامل 5 هتل، 3 مهمان پذیر، 2 اقامتگاه بوم گردی و 23 سفره خانه سنتی با حجم سرمایه گذاری 835 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد، با افتتاح این پروژه‌ها 749 تخت به ظرفیت اقامتی تهران اضافه و برای یک هزار و 200 نفر شغل ایجاد شد.

همچنین در سال گذشته، 114 پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 194 میلیارد تومان در مناطق مختلف استان تهران نیز به بهره برداری رسید و طی آن برای 4 هزار و 276 فرصت شغلی پایدار در استان تهران ایجاد شد.

پروژه‌های سال 97 در حالی به بهره برداری می‌رسید و یا کلنگ زنی می‌شد، که انوشیروان محسنی بندپی تنها حدود 2 ماه بر مسند بالاترین مقام اجرایی استان تهران تکیه می‌زد و پروژه‌ها حاصل تلاش محمد حسین مقیمی، استاندار سابق تهران بود، حال در سال 98 و پس از مدیریت بیش از یک ساله محسنی بندپی بر متراکم‌ترین استان کشور، باید دید، چه میزان طرح و پروژه در استان تهران افتتاح می‌شود.

پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر 98 در چه بخش‌هایی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه 476 میلیارد و پانصد میلیون ریال پروژه در بخش کتابخوانی در استان تهران افتتاح می‌شود، افزود: این پروژه‌ها توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران و در اسلام آباد ری، نصیر شهر، «سربندان» دماوند و ری اجرا می‌شود.

نعمت اله ترکی گفت: این پروژه‌ها از نظر عمرانی به اتمام رسیده است و در مرحله جذب نیروی انسانی می‌باشد که در صورت جذب نیرو در ایام دهه فجر افتتاح خواهند شد.

وی در ادامه به پروژه‌های صنعتی بخش خصوصی در استان تهران اشاره کرد و گفت: تعداد 54 پروژه صنعتی توسط بخش خصوصی در شهرستان‌های ورامین، ری، ملارد، دماوند، قرچک، فیروزکوه، رباط کریم، پاکدشت، پیشوا و بهارستان با اشتغال زایی 3 هزار و 90 نفر و با سرمایه گذاری 8 هزار و 637 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول استان تهران در ادامه پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری این استان را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: 6 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در ایام مبارک دهه فجر با اعتبار 7.5 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

ترکی گفت: این پروژه‌ها در شهرستان‌های دماوند، شمیرانات، ورامین، تهران و ملارد بوده و موجب اشتغال 200 نفر به طور مستقیم می‌شود و اعتبارات این طرح‌ها از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

وی اضافه کرد: 7 هزار میلیارد سرمایه گذاری در بخش صنعت تهران با هدف اجرای اسناد توسعه‌ای استان تهران در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود، که حاصل آن تعداد 54 پروژه در بخش صنعت، معدن و تجارت در شهرستان‌های ورامین، ری، ملارد، دماوند، قرچک، فیروزکوه، رباط کریم، پاکدشت، پیشوا و بهارستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اضافه کرد: با افتتاح و بهره برداری از این پروژه‌ها بیش از 3 هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

وی گفت: همچنین با هدف اجرای اسناد توسعه‌ای استان تهران در ایام دهه فجر تعداد 34 پروژه با اعتبار یک میلیارد و 471 میلیون و 286 میلیارد ریال در بخش شهرک‌های صنعتی استان تهران کلنگ زنی می‌شود، که این پروژه‌ها بیشتر در شهرستان‌های قرچک و دماوند اجرا شده و با اتمام آنها 2 هزار و 400 نفر به طور مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

افتتاح 909 پروژه در استان تهران / ‌اشتغال‬ زایی برای نزدیک به 12 هزار نفر

استاندار تهران نیز در خصوص پروژه‌هایی که در این استان طی دهه فجر افتتاح می‌شود، گفت: مجموع اعتبار این پروژه‌ها 4 هزار و 884 میلیارد تومان است، که در پی افتتاح آنها برای یازده هزار و 774 نفر در استان تهران شغل ایجاد می‌شود.

انوشیروان محسنی بندپی در پاسخ به این سوال که چه تعداد پروژه در استان تهران افتتاح می‌شود، گفت: 909 پروژه در استان تهران طی ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود، که از این تعداد 86 پروژه ملی، 80 پروژه استانی، 7 پروژه از مصوبات سفر هیأت دولت، 219 پروژه توسط شهرداری‌ها، 146 پروژه از محل اعتبارات ارزش افزوده و 434 پروژه از سایر منابع تأمین می‌شود.

وی گفت: 72 پروژه با اشتغال زایی 437 نفر در فیروزکوه، 49 پروژه با اشتغال زایی بیش از یک هزار و 500 نفر در دماوند، 31 پروژه با اشتغال زایی یکصد و 20 نفر در پردیس، 72 پروژه با اشتغال زایی 468 نفر در شمیرانات، 74 پروژه با اشتغال زایی بیش از یک هزار و 400 نفر در تهران، 27 پروژه با اشتغال زایی 179 نفر در قدس، 53 پروژه با اشتغال زایی 668 نفر در شهریار و 58 پروژه با اشتغال زایی نزدیک به 720 نفر در ملارد افتتاح می‌شود.

CyhnQ3xHiFvM

عالی‌ترین مقام اجرایی استان تهران سپس پروژه‌های شهرستان‌های دیگر این استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: 26 پروژه با اشتغال زایی حدود یک هزار و 30 نفر در پاکدشت، 28 پروژه با اشتغال زایی بیش از 380 نفر در پیشوا، 43 پروژه با اشتغال زایی بیش از 320 نفر در قرچک، 58 پروژه با اشتغال زایی یک هزار و 211 نفر در ورامین، 144 پروژه با اشتغال زایی یک هزار و 300 نفر در ری، 30 پروژه با اشتغال زایی بیش از 330 نفر در اسلامشهر، 48 پروژه با اشتغال زایی بیش از 600 نفر در بهارستان و 96 پروژه با اشتغال زایی یک هزار و 131 نفر طی دهه مبارک فجر در رباط کریم به بهره برداری می‌رسد.

کاهش تعداد پروژه‌های قابل افتتاح / ‌عدم‬ افزایش اعتبار پروژه‌های افتتاحی

افتتاح این پروژه‌ها در استان تهران در حالی قرار است، انجام شود، که سال گذشته در این استان یک هزار و 114 پروژه در روزهای مختلف ایام دهه فجر افتتاح شده بود، که در مقایسه با افتتاح 909 پروژه در فجر 98 شاهد کاهش بیش از 19 درصدی تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در سال جاری هستیم.

از سوی دیگر اعتبار پروژه‌های افتتاح شده در سال 97 بالغ بر 4 هزار و 800 میلیارد تومان بوده است، که در مقایسه با 4 هزار و 884 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر سال جاری، شاهد افزایش حدود یک درصدی اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح در سال 98 خواهیم بود، که می‌توان با تقریب خوبی اعتبار پروژه‌ها در دهه فجر سال جاری را نسبت به سال 97 بدون تغییر در نظر بگیریم.

روایت آمار و ارقام در مورد پروژه‌های قابل افتتاح در سال 98 و 97 حکایت از کاهش تعداد پروژه‌ها دارد و نیز عدم افزایش اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح در این استان با توجه به تورم سالانه از کاهش ارزش پروژه‌های قابل افتتاح خبر می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر