استفاده از روغن گیاهی به عنوان سوخت در برخی خودروهای تولیدی فورد

به گزارش کار ادوایس، خودروسازی فورد با تایید استفاده از سوخت زیستی روغن گیاهی هیدروژنه (HVO) در تعدادی از ون های ترانزیت جدید خود در اروپا قدم دیگری در جهت مصرف بهینه سوخت برداشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سوخت زیستی روغن گیاهی هیدروژنه یک سوخت دیزل با کیفیت و تجدیدپذیر است که از روغن های گیاهی و چربیهای حیوانی تهیه می شود و رنگ و بو ندارد و از نظر فنی می‌توان از آن در تمام موتورهای دیزل استفاده کرد.

این روغن در فرایند هیدروژنه شدن تولید می شود و نسبت به سوخت های دیزل معمولی عمر مفید طولانی تری دارد.

  اصلی ترین تفاوت بین فرایند تولید سوخت زیستی روغن گیاهی هیدروژنه  و سوخت های زیستی معمولی این است که در تولید این سوخت به جای متانول از هیدروژن به عنوان کاتالیزور استفاده می شود.

  خودروسازی فورد در آزمایش بر روی آخرین خودروی ترانزیت دیزل دو لیتری اکوبلو دریافت که احتیاج به هیچ اصلاحاتی در موتور برای استفاده از این سوخت وجود ندارد و امکانات این خودرو تحت تاثیر سوخت جدید قرار نمی گیرد.

هانس شپ، مدیر بخش خودروهای تجاری در فورد می‌گوید:« استفاده از سوختی که از روغن های دور ریز مثل روغن پخت و پز ساخته میشود به نظر دست نیافتنی می رسد ولی استفاده از روغن گیاهی هیدروژنه در واقع راهیست برای افزایش کیفیت هوا».

فورد طی بیانیه ای اعلام کرد سوخت زیستی روغن گیاهی هیدروژنه در  برخی پمپ بنزین های خاص در سراسر اروپا مخصوصاً اسکاندیناوی و ایالت های بالتیک در دسترس است و به صورت خالص یا مخلوطی با دیزل معمولی به فروش می رسد.

فورد اعلام کرد رانندگان نباید نگران عرضه محدود این سوخت باشند چون می توان آن را با دیزل های معمولی در مخزن بنزین ترانزیت ها بدون ایجاد هیچ مشکلی مخلوط کرد.

سوخت زیستی روغن گیاهی هیدروژنه می‌تواند تولید گازهای گلخانه‌ای را تا 90 درصد در مقایسه با سوخت های فسیلی کاهش دهد. همچنین اکسید نیتروژن کمتر و ذرات کمتری تولید می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان