وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

طرح پیمایش ملی فرهنگی کشور نهایی شده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح پیمایش ملی فرهنگی در کشور نهایی شده که از اولویت‌های مهم است و می‌تواند در تهیه نقشه فرهنگی تاثیرگذار باشد.

طرح پیمایش ملی فرهنگی کشور نهایی شده است

سید عباس صالحی روز شنبه 12 بهمن ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان منشور رهبری است که بخش اول آن را طی کردیم و در بخش دوم راهی که باید برویم را نشان می‌دهد.

وی گفت: در این منشور به ظرفیت‌های انسانی و مادی، ظرفیت‌ها و فرصت‌های جهانی، تهدیدهای بیرونی و داخلی در حوزه‌های مختلف راهبرد اشاره شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید مسیر را با این راهبردها تنظیم کلان و منطقه‌ای کنیم و در این زمینه نیاز به یک سند فرهنگی در مورد سیستان و بلوچستان داریم و طبیعتا این سند برای تنظیم شدن نیاز به ادبیات نظریه خود دارد.

وی بیان کرد: تصویرسازی واقعی از سیستان و بلوچستان کاملا مهم است زیرا این استان به عنوان یک منبع انرژی ذخیره برای خیلی از اتفاقات مهم در کشور تعریف می‌شود.


صالحی ادامه داد: این نقشه می‌تواند فاصله‌های سیستان و بلوچستان را با میانگین کشوری در حوزه‌های مختلف نشان دهد و به کمک نقشه فرهنگی استان بیاید.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: رابطه‌های محکمی با حوزه‌های فرهنگی در خانواده وجود دارد و در حوزه فرهنگی ادبیات مطالبه‌گری و حمایتی کافی نیست.

وی اظهار داشت: دوست نداریم فضای سیستان و بلوچستان در رسانه‌ها تیره و تار نشان داده شود و سواد رسانه‌ای بویژه در نقاط مرزی از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای گیام

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر