سرنوشت مبهم نیمکت ایران؛

خود فدراسیون فوتبال هم نام سرمربی تیم ملی را نمی‌داند!/ترس فدراسیون از چیست؟

درست دو ماه از روزی که مارک ویلموتس از سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان کناره گیری کرد گذشته ولی هنوز تکلیف جانشینش مشخص نشده است.

سرویس ورزش مشرق – در حالی که پیش از بازی رفت با عراق (قهر سرمربی تیم ملی در تاریخ 23 آبان) در دور اول مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و جام ملتهای 2023 چین، مشخص شده بود که همکاری فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس ادامه نخواهد یافت در نهایت این موضوع حدود 20 روز بعد در تاریخ 12 آذر ماه سال جاری شکل رسمی به خود گرفت.

از آن تاریخ تا امروز اسامی چند نفر به عنوان گزینه های مد نظر هیئت رییسه فدراسیون فوتبال اعلام شده ولی همچنان کسی برای این پست انتخاب نشده است. در هر فدراسیونی و در چنین مواقعی کمیته فنی با اجماع نظر اهل فن این رشته بهترین گزینه ها را به رییس فدراسیون معرفی می کند و در نهایت یک گزینه از بین چندین گزینه مختلف انتخاب می شود. اما در این زمینه کمیته فنی فدراسیون فوتبال غیر از برانکو ایوانکوویچ که خودش در دوران سرمربیگری کارلوس کی روش همواره آلترناتیو او محسوب می شد هیچ پیشنهاد جدیدی نداشت و این روزها نیز یکی از منفعل ترین کمیته های فدراسیون فوتبال در همین ارتباط است! فدراسیونی که پس از استعفای تاج با سرپرست اداره می شود و معلوم نیست سکان آن به چه کسی خواهد رسید.

برانکو ایوانکوویچ مهمترین گزینه تیم ملی بود که حتی باعث شد این مربی به بهانه انجام مذاکره برای چگونگی دریافت طلبش از باشگاه پرسپولیس سه بار هم تا دفتر سفارت کشورمان در کرواسی هم رفته و تصاویرش هم منتشر شد اما در نهایت پس از معطلی زیاد و اما و اگرهایی که بر سر موضوع استفاده از سرمربی خارجی برای تیم ملی کشورمان مطرح بود نتوانست بیش از این منتظر مسئولان فوتبال ایران بماند و با عمانی ها قرارداد بست.

بیشتر بخوانید:
 

محصص: کار ما انتخاب مربی برای تیم ملی نیست


قلعه نویی برای اعاده حیثت به تیم ملی بازمی‌گردد؟


تابش: قلعه‌نویی می‌تواند یک «نه» ساده بگوید

در این بین گفته می شد وحید هاشمیان که در دوره ویلموتس دستیار اول او در تیم ملی بود موقتا هدایت تیم ملی را در دست می گیرد که او نیز خیلی زود از گردونه تصمیم گیری های فدراسیون خارج شد. در همان روزها بود که علی دایی و امیرقلعه نویی به عنوان جدی ترین گزینه های مدنظر فدراسیون فوتبال مطرح شدند. حتی خبر رسید فدراسیون از هر دو این مربیان برنامه هم درخواست کرده است اما بار دیگر نام یک مربی خارجی به اسم دی بیاسی مطرح شد و در حالی که حدود یک هفته از عنوان شدن نام این گزینه سپری می شد و رسانه های ایتالیایی از باقی ماندن یکی دو امضا تا سرمربیگری اش در تیم ملی ایران خبر می دادند تازه فدراسیون فوتبال به یاد تکذیبش افتاد و در فضایی کاملا مشکوک هرگونه مذاکره ای با دی بیاسی را رد کرد!

حالا و در حالی که کمتر از دو ماه تا اولین بازی دور برگشت تیم ملی باقی مانده هر روز بین دو گزینه علی دایی و امیر قلعه نویی این پرسش مطرح می شود که بالاخره کدامیک قرار است هدایت تیم ملی ایران را در دست بگیرند؟

از یکسو درباره علی دایی گفته می شود همه بازیکنان تیم ملی دوست دارند او هدایت تیم را در دست داشته باشد و هیئت رییسه فدراسیون نیز او را گزینه اول خود عنوان کرده اند اما از طرفی گفته می شود به دلیل مصاحبه ای که علی دایی پس از خروجش از باشگاه سایپا انجام داد همچنان مورد غضب برخی مسئولان است و برای همین است که ماه هاست در هیچ تیمی نتوانسته فعالیت مربیگری داشته باشد.

از سوی دیگر امیر قلعه نویی هم از یکطرف با مخالفت شدید باشگاه سپاهان مواجه شده که تابش اعلام کرده اگر در این برهه او را از دست بدهند چه کسی را جایگزینش کنند و از طرفی اطرافیان قلعه نویی عنوان می کنند با توجه به ابراز علاقه ملی پوشان به حضور علی دایی در رأس کادر فنی تیم ملی و شرایطی که این روزها در فضای مجازی در حمایت از این چهره فوتبال مطرح شده امیر قلعه نویی در پذیرش این سمت مردد شده است.

قطعا از این تعلل نه امیر قلعه نویی ضرر می کند نه علی دایی و نه هیچ گزینه دیگری! در نهایت این تیم ملی کشورمان است که 4 بازی سنگین در تهران و خارج از کشور در پیش دارد که باید برای صعود به دور بالا با حداکثر امتیاز از آن عبور کند و ظاهرا کسی عین خیالش هم نیست که روزهای سرنوشت ساز یکی پس از دیگری سپری شده و به تاریخ دیدارها نزدیکتر می شویم و چیزی که بیش از پیش مشخص شده اینست که مسئولان فدراسیون هم خودشان هنوز نمی دانند چه کسی را سرمربی تیم ملی کنند و با وعده های هفتگی این انتخاب مهم را عقب میاندازند!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان