ماهان شبکه ایرانیان

یک مستندساز به مهر گفت:

شاعرانه‌ای درباره طبیعت ساختم/ سفر به جاده‌های شیراز و لرستان

مهدی باقری کارگردان عرصه مستند از ساخت مستندی شاعرانه به مدت ۱۵ دقیقه درباره طبیعت گفت.

شاعرانه‌ای درباره طبیعت ساختم/ سفر به جاده‌های شیراز و لرستان

مهدی باقری کارگردان سینمای مستند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت های جدید خود گفت: به تازگی شروع به ساخت مستندی شاعرانه با عنوان «پنجره ها به اندازه فاصله ها باز می شوند» کرده ایم که ساخت این اثر تا ماه آینده به پایان می رسد.

وی افزود: مستند شاعرانه یکی از مهمترین انواع فیلم مستند است که حرف خود را با تکیه بر تصویر و موسیقی صرف، بدون اتکا به کلام اعم از دیالوگ یا نریشن به مخاطب عرضه می کند. چنان که از نام این نوع مستند نیز پیدا است، شاعرانگی در این شیوه اصل محسوب می شود و مستندساز باید از آرایه های ادبی که شعر را از متن منظوم جدا می کند، بهره بگیرد و از بیان مستقیم و به دور از عمق مضمون و وجوه مختلف معنا دوری کند. ما در این اثر شاعرانگی خود را با تصاویری زیبا از جاده های شیراز و لرستان و... بیان کردیم، به گونه ای که مخاطب با دیدن این مستند سفری شاعرانه را با ما آغاز و خود را در جاده های پیچ در پیچ این سفر احساس می کند که هدف از این سفر رسیدن به طبیعتی زیبا و نگاهی متفاوت به طبیعت است.

این کارگردان بیان کرد: تاکنون 40 درصد از فیلمبرداری این اثر به پایان رسیده است و در نظر داریم «پنجره ها به اندازه فاصله ها باز می شوند» را در 15 دقیقه تولید کنیم.

وی در پایان گفت: تمام فیلمنامه این فیلم شعرگونه نوشته شده که کمکی به ساخت این فیلم کرده است.

سایر عوامل «پنجره ها به اندازه فاصله ها باز می شوند» عبارتند از نویسنده و کارگردان: مهدی باقری، تصویربردار: علی جودکی، افشین سلیمانی، محمد حسین ستوده و سید محمد حسینی نژاد.

مهدی باقری تاکنون آثاری همچون مستند «1444»، فیلم کوتاه «سبز به رنگ زندگی»، سریال 4 قسمتی «سفیاه» و «سکوت برای فریادی بلند» را کارگردانی کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان