پامپئو با مدیر کل آژانس دیدار می‌کند

خبرگزای فارس: «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا قرار است تا ساعاتی دیگر در واشنگتن با «رافائل گروسی» مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کند.

این دیدار در حالی انجام می‌شود که آمریکا و رژیم صهیونیستی از ماه‌ها پیش دیدبان هسته‌ای سازمان ملل متحد را برای بازگشایی پرونده «ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران» تحت فشار قرار داده‌اند.

گروسی که تابستان امسال و بعد از مرگ «یوکیا آمانو» مدیر کل وقت، جایگزین وی شد، پیش از این مدعی شده است که سؤالاتی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران وجود دارد که ایران باید «به موقع» به آن‌ها پاسخ دهد.

این در حالی است که در سال 2015 و همزمان با توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسمی پرونده ابعاد احتمالی را مختومه اعلام کرد.

«جیسون برودسکی» مدیر سیاستگذاری گروه ضدایرانی «متحد علیه ایران هسته‌ای» در مورد دیدار امروز پامپئو و گروسی نوشته است: «جالب است که این سفر در آستانه گزارش ماه فوریه در مورد ایران، انجام گرفته است.»

گروسی قرار است در ماه جاری میلادی اولین گزارش فصلی خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کند. این اولین گزارش سه ماهه آژانس بعد از گام پنجم کاهش تعهد ایران به شمار می‌آید.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال در سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از برجام و در واکنش به عدم تحقق وعده‌های اروپا برای جبران آثار منفی تحریم‌های آمریکا، روند کاهش اجرای برجام را آغاز کرد. در جریان پنج گامی که در این روند برداشته شده، ایران کلیه محدودیت‌های عملیاتی در زمینه غنی‌سازی و تحقیق و توسعه را کنار گذاشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان