باحضور معاون آب و آبفای وزیر نیرو؛

تصفیه‌خانه آب شرب سلماس به بهره برداری رسید

ایسنا/آذربایجان غربی همزمان با چهل و یکمین دهه فجر انقلاب اسلامی و باحضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو، تصفیه‌خانه آب شرب سلماس به بهره برداری رسید.

تصفیه‌خانه آب شرب سلماس به بهره برداری رسید

تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزیر نیرو امروز 17 بهمن ماه با سفر به آذربایجان غربی در آئین افتتاح تصفیه خانه سلماس با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب 29 تصفیه‌خانه آب وجود داشت که امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی 150امین تصفیه‌خانه کشور در سلماس به بهره‌برداری می‌رسد.

تقی زاده بیان کرد: تصفیه‌خانه آب شرب سلماس پس از 6 سال با اعتبار 67 میلیارد تومان که 37 میلیارد تومان آن آورده بخش خصوصی است، آماده بهره برداری شده‌است. 

وی افزود: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه، 160 هزار نفر مردم سلماس از آب کیفی بهره‌مند شدند. 

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: قبل از انقلاب فقط 4 تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در کشور وجود داشت که در حال حاضر به 232 فاضلاب شهری رسیده است. 

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: 64 تصفیه‌خانه فاضلاب در دولت یازدهم و دوازدهم احداث شده‌است و 64 تصفیه خانه دیگر نیز تا پایان این دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. 

تقی زاده خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی 19 سد ملی در کشور وجود داشت که هم‌اینک به 182 سد افزایش یافته‌است.

وی یادآور شد: در ابتدای دولت، کل جمعیت تحت پوشش فاضلاب روستایی 900 هزار نفر بود درحالیکه هم اکنون 7 میلیون و 200 هزار نفر از شبکه دفع فاضلاب بهره‌مند هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان