معاون ‌وزیر صنعت معدن و تجارت

تولید در صورتی دوام می‌آورد که مبنای آن صادرات باشد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ‌داریوش اسماعیلی 17 بهمن‌ماه در آیین افتتاح کارخانه دیر گدازهای ویژه زاگرس و تولید قطعات ویژه نسوز چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: ظرفیت‌هایی ایجاد شده که به دلایل مختلف به تولید نرسیده و لازم است به تولید کامل برسند.

وی گفت: باید مواد اولیه از طریق سیستم بهینه یاب به دست تولید اصلی برسد.

معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه تولید در صورتی دوام خواهد آورد که مبنای آن صادرات باشد، ادامه داد: برای صادرات رقبایی داریم و باید واحدهای تحقیق و توسعه را کنار واحدهای تولیدی داشته باشیم.

در ادامه عبدالحمید فرهی، رئیس کارخانه مهرگدازهای زاگرس سفیددشت با اشاره به اینکه در یک سال اخیر باوجود تحریم‌ها وزارت صنعت معدن خوب کار کرده است، بیان کرد: صنعت فولاد با ورود ذوب‌آهن اصفهان وارد کشور شد و بالاجبار صنعت نسوز را که از حیاتی‌ترین الزامات است را با خود آورد و در ابتدا تمام نیازهای فولاد از خارج از کشور وارد می‌شد که ارزبری بالایی داشت ولی درسال های اخیر کاهش پیدا کرده است.

فرهی تصریح کرد: در بسیاری از پیشرفت‌های مورد نیاز صنایع، فولاد در خارج تولید و تأمین می‌شد اما از دهه 70 به بعد تولید صنعت نسوز در داخل کشور ایجاد شد.

مدیر عامل کارخانه مهرگدازهای زاگرس سفیددشت بیان کرد: کارخانه تکنولوژی بالایی دارد و امروز یک سال و نیم است که  فولاد سازهای کشور را تأمین می‌کنیم و حدود 25 هزار قطعه در حال ساخت است و واردات از کشورهای هند و چین قطع شده و کالا را از این کارخانه تأمین می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان