کُند شدن آیفون های قدیمی بعد از آپدیت نرم افزاری در فرانسه برای اپل گران تمام شد

مقامات فرانسه اپل را به خاطر عدم اطلاع رسانی در مورد دانلود نسخه جدید iOS و پیامدهای آن برای آیفون های قدیمی ۲۵ میلیون یورو جریمه کردند.

کُند شدن آیفون های قدیمی بعد از آپدیت نرم افزاری در فرانسه برای اپل گران تمام شد

مقامات فرانسه اپل را به خاطر عدم اطلاع رسانی در مورد دانلود نسخه جدید iOS و پیامدهای آن برای آیفون های قدیمی 25 میلیون یورو جریمه کردند.

دبیر کل امور رقابت و مصرف کنندگان و دایره پیشگیری از کلاهبرداری فرانسه روز گذشته با انتشار بیانیه خبری ویژه ای اعلام کرد:

بدنبال بررسی های انجام شده توسط اداره کل رقابت و مصرف و پیشگیری از کلاهبرداری و بعد از توافقی که با بازپرس پاریس انجام گرفت مقرر شد که اپل 25 میلیون دلار جریمه را بابت عدم اطلاع رسانی دقیق پرداخت کند.

این بررسی ها به دو سال پیش و ژانویه سال 2018 باز می گردد. دفتر بازرسی پاریس بعد از آن رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد که جمعی از کاربران آیفون در این کشور از اپل به خاطر کند شدن سرعت آیفون هایشان بعد از دریافت آپدیت نرم افزاری جدید و به طور مشخص نسخه های iOS 10.2.1 و 11.2. شکایت کردند.

رسیدگی به این پرونده در تاریخ 5 ژانویه همان سال آغاز شد و مشخص گردید که اپل هشداری بابت کند شدن سرعت آیفون های قدیمی در صورت دانلود آپدیت نرم افزاری iOS به کاربرانش نداده بود.

اپل هیچ هشداری در این باره به کاربرانش نداده بود

این آپدیت ها در سال 2017 منتشر شده بودند و شامل قابلیتی برای مدیریت مصرف انرژی گوشی می شدند که تحت برخی شرابط خاص خصوصا در مواردی که باتری دستگاه قدیمی بود، دریافت آنها باعث کند شدن عملکرد آیفون 6، مدل SE و 7 می شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که بعد از بروز این مشکل کاربران نتوانسته اند نرم افزار گوشی خود را به نسخه قبل برگردانند و در نتیجه مجبور شده اند یک باتری جدید تهیه کنند و در برخی موارد حتی آیفون خود را تعویض کنند. در این گزارش اشاره شده که عدم اطلاع رسانی درست از سوی اپل یک رفتار تجاری گمراه کننده بوده است.

براساس این گزارش اپل طی توافقی پذیرفته که مبلغ 25 میلیون یورو را به اداره یاد شده بپردازد و برای مدت یک ماه یک بیانیه خبری را در این رابطه روی وبسایت خود منتشر کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان