نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد؛

پاداش خدمت و مسکن مهم‌ترین مشکل فرهنگیان

گرگیج گفت: فرهنگیان با گذشت ۳۰ سال هنوز از مهم‌ترین مایحتاج زندگی خود یعنی مسکن محروم هستند.

پاداش خدمت و مسکن مهم‌ترین مشکل فرهنگیان

خبرنگار: پاینده/
پاداش خدمت و مسکن مهم‌ترین مشکل فرهنگیان

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شه‌بخش گرگیج نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه شورا‌ها بازوی محکم آموزش و پرورش هستند، گفت: امروز بیش از یک سوم اعضای شورای عالی استان‌ها از قشر فرهیخته و فرهنگی شهر‌های خود هستند و باید گفت فرهنگیان هر جا که فکر کنند برای توسعه می‌توانند وارد شوند و ما همه ارکان نظام باید قدردان جامعه فرهنگیان باشیم.

او افزود: امروز در این جمع که وزیر آموزش و پرورش حضور دارد باید حرف‌های اثرگذار زده شود، زیرا سابقه وزیر آموزش و پرورش نشان می‌دهد که شاخص‌های متفاوتی از علم را می‌شناسد و اگر امروز به دنبال تغییرات نباشیم باید از خودمان بپرسیم که زمان تغییر پس چه روزی است؟

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: راهبرد سند توسعه در عدالت توسعه آموزش و پرورش محقق نشده است و باید برای تحقق این اصل به راه‌های نرفته‌ای که باقی مانده قدم بگذاریم.

گرگیج تصریح کرد: آقای وزیر، شما مجری طرح کاهش بی سوادی بودید که امروز به یکی از نشان‌های مدیریتی شما تبدیل شده است، اما باید گفت برنامه‌های عملی برای اجرای این هدف، دریافت کمک از نیروی انسانی و بکارگیری نیروی بومی است.

او ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم فرهنگیانی که در کنار کار دوره ضمن خدمت خود را نیز می‌گذرانند مدرک معادل به آن‌ها داده شود و این موضوع نیز در سند بنیادین آموزش و پرورش آمده است.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: سند تحول یک امر حاکمیتی است و لازم است با توجه به امر حاکمیت هر نهادی در مسئولیت حقوقی و حقیقی به پیوست‌های اجتماعی توجه لازم را داشته باشد.

گرگیج در تشریح دیگر مشکلات جامعه فرهنگیان گفت: پاداش خدمت و مسکن فرهنگیان از دیگر مشکلات این جامعه درگیر است و درست نیست فرهنگیان ما با گذشت 30 سال از خدمت خود هنوز درگیر اولین مایحتاج زندگی خود یعنی مسکن باشند.

او با اشاره به سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان گفت: از همه مردم کشور تشکر می‌کنم که بعد از سیل سیستان و بلوچستان، سیل مهربانی خود را به راه انداختند و من از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم که با توجه به سیل اخیر به تمام ادارات کل کشور ابلاغ کند که در مناطق سیل زده دست کم 3 آموزشگاه احداث کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان