ماهان شبکه ایرانیان

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

قراردادهای ترک تشریفاتی غیرقانونی نیست/ مدیران شهرداری تهران هنوز به سامانه شفافیت عادت نکرده‌اند

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ شهربانو امانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا قراردادهای شهرداری به طور کامل در سامانه شفافیت منتشر نمی‌شود و مدیران در این ارتباط مقاومت می‌کنند به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: کمیته شفافیت تلاش کرده در راستای اعتماد سازی میان مردم تمام جزییات درآمد و هزینه شهرداری و رای اعضای شورا را منتشر کند. 

رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در این شورا حتی رای اعضا بر روی تابلوی صحن نمایش داده می‌شود، گقت: ما پیشتاز شفافیت در کشور هستیم. قطعا  در مسیر اصلاح رفتار چند ده ساله که شفافیت وجود نداشته مشکلاتی پیش می‌آمد اما ما بر روی مصوباتمان پافشاری می‌کنیم همان طور که مشخص کردیم بیش از 100 میلیارد تومان از هزینه‌کرد شهرداری در سامانه ثبت شود  و اگر این اتفاق نیفتد مورد تحقیق و بررسی قرار خواهد گرفت. 

امانی با بیان اینکه ما از مصوبه‌مان درباره ثبت تمام قراردادها در سامانه شفافیت صرف نظر نکرده‌ایم، گفت: یک مصوبه قانونی وجود دارد که قطعا زمانی برای ارزیابی آن صرف می‌شود تا نقاط مثبت و منفی‌اش مشخص شود و موانع برای اجرا شناسایی و رفع شود. ما بر این موضوع پافشاری می‌کنیم اما باید در نظر بگیریم سیستم شهرداری سفت و سخت است و مدیران شهری هنوز به کارکرد آن عادت نکرده‌اند.

او همچنین در واکنش به درج قراردادهای ترک تشریفاتی شهرداری در سامانه شفافیت نیز گفت: ترک تشریفات هم یک اقدام قانونی است نه غیر قانونی. در برخی موارد به دلیل تسریع در کار و شناس بودن پیمانکار از دست قراردادها که موسوم به ترک تشریفات است، منعقد می‌شده است. 

امانی اضافه کرد: اکنون بخش مهمی از منابع مالی شهروندان در تونل‌های حفر مترو دفن است و برای اینکه در اختیار مردم قرار بگیرد، می‌گویند این بخش هم ترک تشریفات می‌کنیم و قرارداد را با توجه به پیشنیه پیمانکار در اولویت قرار می‌دهیم ولی این دلیل نمی‌شود اگر ترک تشریفات کردند شفافیت نداشته باشند و پنهان کاری وجود داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان