رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه خبر داد

ضرورت کاهش جرم انگاری/ تاسیسات جدید در قانون آیین دادرسی کیفری برای حبس زدایی پیش بینی شده است

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری گفت: تاسیسات جدید در قانون آیین دادرسی کیفری برای حبس زدایی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین شهریاری معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ظهر امروز در  کارگاه آموزش سامانه نظارت و مراقبت الکترونیکی زندانیان که مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان اظهار کرد: در مناجات شعبانیه اشاره می شود به کسانی که دنبال شهرت هستند و برای این منظور به خدا مشغول شوید. آن شناخته شدگی حقیقی است که به واسطه ذات خداوند حادث شود. 

وی ادامه داد: کسی که پناهگاهش خداوند باشد، هیچگاه شکست نمیخورد. کسانی برنده هستند که به جای پناه به خلق خدا، به خداوند پناه می برند بنابراین توصیه میکنم در همه حال خدا را در نظر داشته باشیم.

شهریاری به ماده 62 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و گفت: در جرایم تعزیری درجه 5 و 8 دادگاه می تواند در صورت وجود شرایط مقرر در تعویق مراقبتی محکوم به حبس را با رضایت وی در محدوده مکانی مشخص تحت نظارت سامانه الکترونیکی قرار دهد. 

وی ادامه داد: در تبصره این ماده آمده است که دادگاه در صورت لزوم می تواند محکوم را تابع تدابیر نظارتی یا دستورات ذکر شده در تعویق مراقبتی قرار دهد.
 
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه  تصریح کرد:در ماده 217 قانون آیین دادرسی کیفری به منظور دسترسی به متهم و حضور به موقع و جلوگیری از فرار یا مخفی شدن وی و تضمین حقوق بزه دیده، مواردی بیان شده است.
 
معاون رییس قوه قضائیه با اشاره به اجرای طرح پابندهای الکترونیکی گفت: امکان ردیابی از طریق این نرم افزارها وجود دارد و 35 شرط در این نرم افزارها قابل مدیریت است. 
 
وی افزود: در حال حاضر این طرح بر روی سیصد نفر اجرا می شود و قرار است ظرف شش ماه آینده این طرح در کل کشور اجرایی شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری ضمن قدردانی از مساعدت ریاست محترم قوه قضاییه گفت: در راستای اجرایی شدن این طرح، بر خود لازم میدانم همچنین از همکاری و مساعدت آقای جهانگیری رییس کل سازمان زندانها، اسماعیلی رییس کل دادگستری، جعفری دولت آبادی دادستان تهران و همکارانم در مرکز آمار و اطلاعات قدردانی کنم. 
 
خبر در حال تکمیل است...
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان