بنیاد گیتس دوازدهمین نامه سالانه خود را منتشر کرد؛ سلامت و آموزش از موضوعات اصلی

بیل و ملیندا گیتس روز گذشته دوازدهمین نامه سالانه خود را با عنوان «چرا تلاش می کنیم» را منتشر کردند که با الهام از وارن بافت میلیاردر معروف نوشته شده بود. این نامه نشان می دهد که چطور بنیاد گیتس ۵۳.۸ میلیارد دلار را از زمان شکل گیری اش در سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون صرف کرده است.

بنیاد گیتس دوازدهمین نامه سالانه خود را منتشر کرد؛ سلامت و آموزش از موضوعات اصلی

بیل و ملیندا گیتس روز گذشته دوازدهمین نامه سالانه خود را با عنوان «چرا تلاش می کنیم» را منتشر کردند که با الهام از وارن بافت میلیاردر معروف نوشته شده بود. این نامه نشان می دهد که چطور بنیاد گیتس 53.8 میلیارد دلار را از زمان شکل گیری اش در سال 2000 میلادی تاکنون صرف کرده است.

بیشترین بخش از سرمایه این بنیاد بشردوستانه (برابر با 45 درصد) آن صرف توسعه جهانی شده و نزدیک به یک سوم آن (29 درصد) برای بهبود سلامت جهانی خرج شده است که یکی از اصلی ترین سرفصل های این نامه به شمار می رود.

بیل و ملیندا گیتس در ادامه نامه خود به پیشرفت هایی اشاره کرده اند که در ساخت واکسن به دست آمده و با هدف بهبود دسترسی جهانی به واکسن های مختلف و کنار زدن چالش های مهم در این مسیر صورت می گیرند (چالش هایی جون مبارزه با HIV بخصوص در میان زنان جوان ساکن در مناطق جنوبی و شرقی آفریقا).

بنیاد گیتس

در این نامه همچنین خاطرنشان شده است که 16 درصد از پول صرف شده توسط بنیاد گیتس صرف پروژه های مختلف در خاک آمریکا شده که آموزش یکی دیگر از موضوعات مهم این بنیاد بوده است. در برنامه های آموزشی بنیاد گیتس تمرکز روی آن دسته از دانش آموزان دبیرستانی قرار دارد که بنابر دلایل مختلف از تحصیل در دانشگاه باز می مانند و البته دانشجویانی که ظرف بازه زمانی شش سال نمی توانند تحصیل در کالج را به اتمام برسانند؛ مشکلی که خصوصا در میان دانشجویان لاتین تبار و سیاهپوست بیشتر دیده می شود.

10 درصد نهایی از سرمایه گذاری این بنیاد نیز صرف دیگر برنامه های خیریه می شود؛ از جمله موضوعات مورد اشاره در نامه سال 2020 بنیاد گیتس می توان به گرمایش زمین (مساله ای که شخص بیل گیتس علاقه خاصی به آن دارد) و برابری جنسیتی اشاره کرد که مشخصا مورد توجه ملیندا گیتس است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر