ماهان شبکه ایرانیان

گزارش مشرق؛

ادامه تهدیدات لفظی اردوغان علیه ارتش سوریه / ادعای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه توسط ارتش ترکیه +عکس و نقشه

در گذشته نیز ارتش ترکیه سابقه سیاهی در هدف قرار دادن جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش سوریه که مشغول بمباران تروریست‌های تحت حمایتشان در شمال سوریه بوده اند ثبت کرده است.

سرویس جهان مشرق _ رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در ادامه اقدامات مخرب و تهدیدات لفظی خود علیه مردم سوریه در سخنانی اعلام کرد که ارتش سوریه بایستی از تمامی مناطق آزاد شده در ماه‌های اخیر عقب نشینی کرده و به مرزهای توافق شده در مذاکرات سوچی بازگردد.

ادعای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه

اردوغان در بخشی از سخنان مداخله جویانه خود اعلام کرد که از این پس جنگنده‌های نیروی هوایی سوریه نمیتوانند آزادانه در آسمان ادلب پرواز کرده و به بمباران مردم! (در واقع تروریست‌های تحت حمایتش) بپردازند.

این سخنان زمانی جالب میشود که به بررسی حادثه روز گذشته در شمال شهر سراقب بپردازیم. روز گذشته یک فروند بالگرد مدل Mi17 نیروی هوایی سوریه بر فراز شهرک نیرب در استان ادلب ساقط شد. در این حادثه 4 تن از خدمه و خلبانان نیروی هوایی سوریه به شهادت رسیدند.

تروریست‌ها در ابتدا ادعا کردند این بالگرد توسط موشک‌های دوش پرتاب آنها ساقط شده است اما با توجه به اینکه بالگرد فوق در ارتفاع 5 کیلومتری در حال عملیات بوده است قطعا خارج از دسترس هر گونه توپ ضد هوایی و موشک‌های دوش پرتاب نظیر استرلا یا ایگلا که تروریست‌ها به آنها مجهز هستند بوده است.

بالگرد Mi17 ساقط شده سوری از دید دوربین تروریست‌ها

آیا سامانه‌های پدافندی ارتش ترکیه بالگرد سوری را ساقط کردند؟

با توجه به توضیحات بالا قطعا موشک استفاده شده در سرنگونی بالگرد سوری از نوع دوش پرتاب نبوده و احتمالا یکی از سامانه‌های پدافندی کوتاه برد ارتش ترکیه مسئول این اقدام متجاوزانه بوده است. در سالهای قبل ارتش ترکیه به منظور حفاظت از قوای زمینی خود در شمال سوریه سامانه‌های برد کوتاه Atilgan را وارد خاک سوریه میکردد. همچنین چند روز پیش منابع ترک از استقرار سامانه پدافندی بومی ترکیه به نام Hisar در شمال سوریه خبر دادند.

سامانه پدافندی کوتاه برد Atilgan ارتش ترکیه در حال ورود به خاک سوریه

در گذشته نیز ارتش ترکیه سابقه سیاهی در هدف قرار دادن جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش سوریه که مشغول بمباران تروریست‌های تحت حمایتشان در شمال سوریه بوده اند ثبت کرده است.

کمک بی پرده و بدون حد و مرز ترکیه به تروریست‌های القاعده

اگر در گذشته کشورهای حامی تروریست‌ها نظیر امریکا و عربستان برای ارسال سلاح به گروه‌های شورشی محتاط بوده و سعی میکردند تسلیحات فوق به گروه‌هایی که در لیست رسمی تروریسم سازمان ملل حضور دارند نرسد، اما در ماه‌های اخیر ظاهرا رهبران ترکیه قائل به هیچ مرزی نبوده و آشکارا به تسلیح سازمان تروریستی هیات تحریرالشام و گروه‌های وابسته به القاعده کرده‌اند. در هفته‌های اخیر چندین مورد شلیک موشک‌های ضد زره نظیر تاو و کورنت توسط گروه‌هایی نظیر حزب اسلامی ترکستان منتشر شده است که تا پیش از این در تمام سالهای جنگ سابقه نداشته است.

ترویست عضو هیات تحریرالشام و موشک ضد زره کنکورس

حتی گروهک کوچکی نظیر توحید و جهاد که از تروریست‌های با تابعیت ازبک و تاجیک تشکیل شده است چند مورد شلیک موشک هدایت شونده ضد زره را منتشر کرد که نشان میدهد برای ارتش ترکیه دیگر گروه‌های میانه رو یا تندرو تفاوتی نداشته و هر تروریستی که قصد نبرد با ارتش و مردم سوریه را داشته باشد به پیشرفته ترین تسلیحات مجهز خواهد کرد.

شلیک موشک ضد زره کورنت توسط تروریست‌های حزب اسلامی ترکستان

درخواست‌های مضحک و رویاپردازانه اردوغان از دولت سوریه

رجب طیب اردوغان در سخنان خود علاوه بر تهدید ایجاد منطقه پرواز ممنوع، از دولت سوریه خواسته است تا از تمامی مناطق آزاد شده در ماه‌های اخیر عقب نشینی کرده و به مرزهای توافق شده در پشت پست‌های دیده بانی ارتش ترکیه بازگردند. این موضوع در حالی مطرح میشود که ترکیه هرگز نتوانست به تعهدات خود در قبال ایجاد منطقه عاری از سلاح در مرزهای ادلب عمل کرده و پس از اینکه بارها مناطق دولتی سوریه از سوی تروریست‌ها هدف قرار گرفته و تعداد زیادی از نیروهای ارتش این کشور در منطقه توافق شده شهید یا زخمی شدند، ارتش سوریه با حمایت کامل محور مقاومت و نیروی هایی روسیه تصمیم به پاکسازی آخرین مناطق تحت اشغال ترویست‌ها و پایان جنگ خانمان سوز 9 ساله گرفت.

پست‌های دیده بانی ترکیه و منطقه عاری از سلاح(هاشور خورده) توافق شده در سال گذشته

نکته جالب اینجاست که اردوغان در بخش پایانی سخنانش اعلام کرد  ارتش سوریه تنها تا پایان ماه جاری میلادی فرصت دارد به مناطق ماقبل پست های مراقبت ارتش ترکیه بازگردد و در غیر این صورت از تمامی تجهیزات لازم اعم از زمینی یا هوایی برای اجبار این کشور به این امر بهره گرفته خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان