وزیرنیرو: بارش برف در گیلان ۲۷ برابر کشور بود

خبرگزاری فارس: رضا اردکانیان صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران گیلان در استانداری با بیان اینکه تنها موضوع بااهمیت در حال حاضر رفع مشکلات ناشی از ریزش برف در استان است، اظهار کرد: باید همه مدیران در جهت رفع این موانع تا رسیدن به وضعیت عادی تلاش کنند.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی عمومی جهت تنویر افکار عمومی برای مقابله با شرایط بحران ناشی از برف و باران گفت: رسانه‌ها نقش قابل‌توجهی در عادی‌سازی شرایط موجود، آرامش بخشی به جامعه و نیز افزایش سطح تاب‌آوری در مقابله با بحران دارند.

وزیر نیرو با بیان اینکه در چهار شبانه‌روز اخیر یعنی از صبح شنبه تا سه‌شنبه‌شب به‌صورت متوسط با 4.2 میلی‌متر افزایش بارش برف و باران در کشور مواجه بودیم، افزود: این میزان بارش در استان گیلان بیشتر بوده و در حوزه آبریز تالش این مقدار 27 برابر متوسط کشور است.

اردکانیان با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی‌های مناسب در سیستم مدیریتی کشور برای غلبه بر شرایط بحرانی ناشی از بارش برف و باران و پدیده‌های طبیعی گفت: با توجه به شرایط جوی نامناسب، طوفان‌ها و بارش‌های سیل‌آسا در کشور باید در این حوزه برنامه‌ریزی کرده و یک بازنگری جدی برای افزایش آمادگی در شرایط بحرانی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سطح پوشش برف در استان گیلان حدود 14 هزار کیلومتر بوده که بروز بسیاری از اختلالات در شبکه راه و زیرساخت را به همراه داشته، تصریح کرد: با دستور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برای رفع بحران در گیلان و استفاده از امکانات استان‌های دیگر، استان قزوین به‌عنوان معین گیلان انتخاب شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه امکانات و اقدامات با سرعت در حال انجام است، افزود: تا عصر امروز بخش قابل‌توجهی از مشکلات برق و آب مردم که براثر ریزش برف به وقوع پیوسته، برطرف می‌شود.

اردکانیان با اشاره به اهمیت توجه به ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌های صرفه‌جویی در منابع زیست‌محیطی و انرژی بیان کرد: با توجه تغییرات جوی و سرمای شدید باید بتوانیم از مصرف روزانه گاز که حدود 600 میلیون مترمکعب در کشور است 10 درصد کاهش مصرف خانگی داشته باشیم و میزان صرفه‌جویی را افزایش دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان