با حضور وزیر نیرو صورت می گیرد؛

بهره برداری از طرح انتقال آب به تازیان و روستاهای شمال بندرعباس

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان از بهره برداری طرح انتقال آب به شهر تازیان و روستاهای شمال بندرعباس با حضور وزیر نیرو در هفدهمین هفته از پویش "الف_ب_ایران" خبر داد.

بهره برداری از طرح انتقال آب به تازیان و روستاهای شمال بندرعباس

امین قصمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه با اجرای پویش سراسری «الف ب ایران» قرار است تا پایان سال هر هفته طرح‌هایی در صنعت آب و برق توسط وزیر نیرو به بهره‌برداری برسد، گفت: در همین راستا طرح انتقال آب به تازیان و روستاهای شمال بندرعباس روز شنبه(26 بهمن ماه) با حضور دکتر اردکانیان وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی در تشریح جزئیات این پروژه افزود: در اجرای طرح مذکور، خط انتقال آب به طول 8.7 کیلومتر با لوله های فولادی به قطر 600 میلیمتر از میدان ورودی شهر بندرعباس تا ایستگاه پمپاژ چهچکور به روش EPCاحداث شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: در این راستا همچنین یک ایستگاه پمپاژ در چهچکور با ظرفیت 450 لیتر در ثانیه و مخزن هزار مترمکعبی بتنی شهرو احداث شده است.
قصمی، اعتبار هزینه شده برای این طرح را 220 میلیارد ریال دانست و عنوان کرد: عملیات اجرای این طرح از سال 96 آغاز و با حضور وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی ادامه داد: با افتتاح این طرح، شهر تازیان و 44 روستای واقع در شمال بندرعباس با جمعیتی بالغ بر 102 هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان افزود: تا پیش از این، مناطق واقع در شمال بندرعباس با چالش هایی در زمینه تامین آب مواجه بودند که طبق وعده ای که داده بودیم این پروژه تکمیل و با حضور وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با ادامه طرح مذکور صنایع واقع در شهرک صنعتی نیز از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد که می تواند به رونق اقتصادی بیشتر استان بینجامد.

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با سفر رضا اردکانیان وزیر نیرو به استان هرمزگان مخزن 20 هزار متر مکعبی داماهی به بهره‌برداری خواهد رسید.در همین راستا شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان عملیات اجرایی احداث مخزن 20 هزار متر مکعبی در شهر بندرعباس (داماهی) را آغاز کرد. این مخزن با صرف هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد ریال در سفر وزیر نیرو به استان هرمزگان افتتاح خواهد شد.برای احداث این مخزن، 31 هزار متر مکعب خاکبرداری، 15 هزار متر مربع قالب‌ بندی، هفت هزار و 200 متر بتن‌ریزی، شش هزار و 600 متر مکعب خاکریزی و هزار و 250 متر لوله‌گذاری انجام شده است. همچنین در این پروژه 525 تن میلگرد و 24 عدد شیرآلات نیز استفاده شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان